söndag, november 04, 2012

12 timmars sömn!!


12 timmars sömn :-)
Alltså...liiiite najs laugh
12 timmars sömn - hur ofta händer det ????
Typ aldrig! Inte då man har 5 barn iallafall wink
Det blev Nimby´s Lekland från 10:00 till 19:00 igår, sen 2 timmars hemresa - alla var supertrötta! Isäng med ungarna och en timme senare sov jag som en stock :-)
Sambon väckte mej 10:00 nästa dag, och jag hade gärna sovit några timmar till, men okej, 12 timmar får väl räcka för att känna mej utvilad (hihi). Kan ju försvara mej med att jag sov endast mellan 4:00-8:00 natten före, så jag tog väl igen lite sömntimmar sedan dess cheeky

Jag och min sambo räknade ut hur många månader som vi INTE har sovit hela nätter sedan 2006.
I grova drag kan väl säga att vi inte har sovit ordentligt på 6 år, sedan vi fick vårat första barn, men om vi ska räkna mer rättvist så blir det ungefär såhär:

Varje barn har börjat sova hela nätter när de varit 3 månader. (vi har kört 5-minuters metoden på vårat sätt).
5 barn x 3 månader = 15 månaders osömn senaste 6 åren. i 15 månader har vi varit vakna ungefär varannan timme dygnet runt. Efter deras 3-månadersdag har de börjat sova hela nätter, med sporadiska undantags nätter.....alltså; det förekommer fotfarande vaken-nätter men i det stora hela har de sovit hela nätter.
Vi har fått ett barn per år,; 5 barn under 5 år och 8 månader.

När får man igen den sömnen??
Förmodligen aldrig ----- kanske i graven wink
Men då ska man väl vända och vrida på sej för vad "onga håll på vä" ovanjord cheeky

Inga kommentarer: