fredag, maj 07, 2010

Färdig-badad!

...och färdig och badad. =)

Imorse cyklade jag till norsjö och simmade 1 timme.
Hem.
Hämta dottern som skulle till simhallen med sitt dagis.
Hem och duscha.
Hämta dottern efter 1 timme.
Hem.
Tog Kevin till badet och badade över 1 timme. Värsta myspyset, bara vi två.

Jag blev både Färdig, Badad och nu är det färdig-badat för idag =)

BTW, jag hatar vädret just nu!
Blir galen på alla leriga kläder när dom springer ut och in meste hela dagen!!!!
På förmiddagen måste dom ha sina fodrade regnkläder, och på eftermiddagen måste dom ha tunna regnkläder. Blir man inte fattig på grund av alla dessa regnkläder som måste handlas in, så kan man nog aldrig bli fattig. Typ.
Sen är allt blött, innan nästa utgång, så JAA....stövlar i tusentals uppsättningar måste man ha också.
Och tålamod. Jag höll på att glömma tålamodet.

Micke och Bonussvärfar är uppe och lägger äkta trägolv på övervåningen idag.
Det blir SKITASNYGGT =)
Fatta vad NAJS det blir när golvet ligger färdigt! Fatta att få GÅ däruppe!!! Underbart!
Herregud vilken fart dom har, Byggarna Bob =)
Jag hinner knappt med. (Det kan ju bero på att jag har fullt sjå med 4 smågalningar här nere!!! he he). Men det är ju skönt....
Innan årets slut har vi rummen klara där uppe; säger Byggare 1.
Det ska inte bli liiiite skönt! Var sitt rum till barnen!!! Oj så skönt... Det går inte beskriva!!

Nä, dax att göra en sen middag.
Det blir en enkel middag idag; omelett med keso, grädde, smör, massor av ägg och Bacon! Smarrigt!

Sen ikväll (när barnen förhoppningsvis har somnat nån gång), ska jag skriva en barnbok till varje barn (mina alltså, inte till VARJE!). ;-)
Boken ska handla om Kelly, en annan om Kevin, en annan om Elvin och sista om Kate.
Sen gör jag ett spiralblock av det (har en egen maskin för det), så får dom var sin!
Hoppas det blir bra.....
Ikväll måste jag alltså plocka fram en stor dos av den otroliga fantasin.....
Halleluja!

Inga kommentarer: