tisdag, oktober 16, 2012

Att-Göra-Lista på 3 A4

Det känns som att jag ligger efter i livet.... Tiden bara susar förbi och det känns som att jag står vid vägkanten och blir omkörd av ett flertal Porsche-bilar i 200 knyck. Håret fladdrar till och sen kommer nästa bil. Jag har verkligen hamnat efter i alla mina "sysslor" som måste göras....

Förra veckan for vi till sommarstugan torsdagkväll till söndagkväll, och då var jag så stressad så jag låg och studsa i sängen till 5:00 på morron, 3 nätter i rad.
Andra natten jag låg och stressade över allt och inget, satte jag mej ner och skrev ihop allt jag måste göra för att få bort stressen över allt som är ogjort. 4:30 var jag klar, tre stycken A4;a sidor senare.
När vi kom hem i söndags började vi beta av listorna, och det känns faktiskt mycket mycket mycket lättare i själen ju fler saker jag får gjorda!

Förutom alla dessa punkter som ska göras, så fortsätter ju livet ändå; med alla sina dagliga måsten, och ja, det gäller att få in en fot  och iallafall halva röven i Porschen så att man hänger med på Autobahn!

Ikväll har jag suttit med almanackan och planerat dagarna som de är, för att få en översikt och kunna planera utifrån det lite bättre....
Bara barnens träningar och tider tar ju kål på en ;-)

Kelly har tex. (förutom skola varje dag mellan 8-13) Volleybollträning måndagar 16:30, Skidträning Tisdagar 18:30, Pysselklubben onsdagar 14:00, Simträning Söndagar 15:00.
De andra barnen ska ha körning till och från dagis tre dagar i veckan, klockan 9:00, och sen hem 14:00, och Kevin har Hockeyträning onsdagkvällar; och sedan gubben hockeyträning måndag + onsdagkvällar.
Det känns som livet är uppbokat timme för timme just nu ;-)
Jag tränar före lunchen, när Elliott lägger sig och sover, varje dag, så att jag hinner med det också.
När barnen har lagt sig runt 18-19-tiden är det som att alla Porschebilar bara kört ÖVER en, efter att jag råkat hamna raklång på Autobahn, känns det som. HELT SLUT! Då finns det verkligen ingen energi över till träning....

Så; nu vet ni, Fullt upp här som vanligt, men vi lever ;-)

Inga kommentarer: