torsdag, maj 28, 2009

Ny uppfinning: Cykelkärran bakom gräsklippartraktorn

Hur gör man när bägge barnen så gärna vill åka med när pappa klipper gräset?

Om ni minns bilden från ifjol, så var det en lösning som funkade DEN sommaren.
Sommaren 2008:
En fram i bärselen, och en bak i ryggsäcken.

Nu har det gått 1 år sen dess.
Bägge barnen har både blivit större och TYNGRE, ha ha. (Och Micke svagare ha ha)
Så denna sommar var han tvungen att komma på nåt nytt ....
Så det fick bli såhär:

Bägge barnen bak i cykelkärran, i den special-designade förlängningsarmen gjord av min kära sambo :-)
Visst blev det fiffigt!?
Det måste ha varit en bra uppfinning; för bägge ungarna somnade DIREKT brummandet satte igång ;-) ...och Micke fick klippa hela hektaren i lugn och ro *fliin*

I det här huset blir det aldrig brist på fantasi och uppfinningar....Snarare tvärtom.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Älskar att läsa bloggar och för en tid sen hittade jag din och det alltid lite mer kul att läsa om folk man känner till.
Var på semester i södra Sverige i helgen och blev förvånad av att se dig på Aftonbladets framsida, grattis till ditt nya sunda liv.
Imponeras även av din växande familj och er uppfinningsrikedom, ni är som värsta super familjen och ni verkar ha sån harmoni och trygghet, något för alla att sträva efter;)
Din blogg är super och hos mig har du en trogen läsare...
Ha en underbar sommar
Benita (fd Norsjöbo)

P@rtyplupp sa...

Oj :-D Tack så mycket, Benita!
Jag är inte så övertygad om jag vet vem du är dock...fast iofs...jag vet vem nästan inte vem NÅN är i Norsjö !! hahaha (inte tjejjen med koll...)Men tack ändå!!
Ja, jag blev faktiskt lite chockad själv,...hahahaha. Det trodde jag faktiskt inte, att jag en dag skulle hamna där ?!

Värsta superfamiljen ?? Hahaha Ja, det var ju häftigt sagt ;-)
Man får göra så gott man kan, både vad gäller uppfinningar (haha), växande familj *ler* och med tryggheten och harmonin... :-)
Då har man iallafall försökt :-)

Tack för att du är en trogen läsare! Kanske har du en egen blogg, som du vill dela med dej av?? (vore kul att se vem du är!).

Trevlig sommar!
/Bea

Anonym sa...

Har tyvärr ingen blogg och är ju aningen äldre än dig. Men min syster är Sofia Boman och min bror Andreas Brännlund. Kanske inte säger så mycke mer men vi har då växt upp på samma "område" i Norsjö (fast nu kommer jag inte på vad det heter:/ klockarbäcken?)
Jag är då imponerad och hoppas att även jag kommer att kunna ge hälften till mina framtida barn som du ger till dina:)

P@rtyplupp sa...

Jahaaaaa!!! Nuuuu vet jag !! *klick* ha ha
Oj, det var länge sen man såg dej! Vart tog du vägen egentligen?
(Klockarbacken heter det!)

Tack för ditt beröm! Jag....vet inte vad jag ska säga...alltså, jag blir så rörd och GLAD av det du säger! Tack så hemskt mycket :-D
Oj, vad lycklig jag blir!!!:)

Ha´re bra!
Sköt om dej!

Anonym sa...

Haha kom just på att klockarbäcken är ju här i Umeå där jag bor:0 men likt var det iaf:)
Livet i en by var inget som passade mig så nu bor jag i Umeå där det finns mer utrymme att andas och folk bryr sig mer om sig själva än om andra, lagom liten stad helt perfekt... Men visst kan jag sakna tryggheten som Norsjö trots allt ger och närhet till familj, men det skulle jag aldrig säga högt;)

P@rtyplupp sa...

Kan hålla med dej om det.....Känner ungefär likadant.
Tänk att det ska vara så svårt att INTE bry sig (på fel sätt) om andra ??
Och som du säger; det är tryggheten i "Byn" och närheten till familjen som är två av fördelarna!
Huvudsaken är att man trivs med SITT liv, vart än man bor ;-)