onsdag, maj 27, 2009

3 Miniplupp´s och en stor Badarplupp

Imorse var jag så jäkla T R Ö T T.
Kevin har blivit omöjlig att lägga.
Han stiger upp direkt man lagt ner och och stängt dörren.
Från klockan 19:00 till 22:00 håller vi på.
Spelar ingen roll om vi sitter ner hos han, om han sover hos oss, eller hur vi gör.
Upp ska han.
Det börjar bli slitsamt.
Tur är väl att dom andra miniplupparna är duktiga och somnar direkt dom ser kudden!

Hur som helst; kevin steg upp 6:30 *yeeey* en halvtimmes sovmorron!
Kelly vakna av hans grin.
Vi la oss i min säng för att vila.
Ja, jag somnade då direkt.
Och jag tror faktiskt att dom gjorde det också, för dom låg så stilla typ en timme! Härligt!
Då vaknade Elvin och ville ha mat.

9:50 kom jag på att vi kanske skulle ha åkt och badat. Det är babybad mellan 10-11, så det började bli bråttom.
Ungarna satt vid bordet och fikade, Elvin ville ha mat (igen!), jag packade badkläderna, gjorde lite äggmjölk så att jag skulle hinna "fika", klädde Kelly, klädde Kevin, klädde Elvin och höll fanken på att glömma att klä mej själv :-)
10:10 var vi där, och då hade vi STRESSAT!
Väl där sa dom att det är öppet från 10 till 13 eller 14, så då hade vi inte behövt stressa!! ha ha

Badningen gick bra. Vi var där 1,5 timme, och det var glada miner av alla tre småpluppar hela tiden. Sista kvarten satt vi i den VARMA bubbelpoolen och myste. Åååhh så jäkla skönt!
Sen hopp i duschen, mellis i omklädningsrummet och sen klä på alla småmonster :-)

Jag kan nästan inte tro att det är sant.
När vi kom hem åt dom världens störta portion av ett storkok som jag gjort åt dem.
Och nu sover dom. I var sin säng. Alla tre. Knäpp tyst!
*whaaaat* ??
Jag lade dom en gång. Kelly var tvungen att gå upp och kissa, men KEVIN LÅG KVAR i sin säng hela tiden! Sen la sig Kelly och sen blev det helt tyst. Rekord!

Så jag har passat på att äta jag me. Älgskav och creme fraiche. *mums*

Ikväll ska jag försöka få med Micke att springa Norsjö Runt, 4.2 km. hahaha Vi får se. Han är inte den som far ut och kutar, eller tränar på gym för den delen. Han tycker att det är bortkastad energi; han tycker hellre att man kan kapa ved, bära in ved, kratta gården, städa bilarna, städa garaget and so on.
Egentligen har han ju rätt.
Men jag tycker det är roligare att fara ut å kut! :-)

Nu ska jag passa på att göra sånt jag inte hinner när barnen är vakna!

Over And Out

2 kommentarer:

Linda sa...

Jag känner igen det där med veden... "bästa" träningen. Tråkigt är det, och ont i ryggen får man :-)

Då går jag hellre en låååång promenad eller storstädar huset!

Men visst är det fantastiskt, att en del(karlar) kan ha vedstapling som hobby?

P@rtyplupp sa...

hahaha PRECIS!
Och det är ju tur för mej...att han har det som hobby ;-) Det blir ju gjort!!