torsdag, maj 21, 2009

Hoppande familjen..

Igår for jag och mina pojkar (Kevin och Elvin), min mamma och Lina till stan.
Målet var att köpa en studsmatta.
Lina och Dick har en redan, och morsan och farsan. Våran tur alltså ;-)

Hittade en bra på Barnens Hus med nät runtom, så det blev hur bra som helst!
Nu står den uppmonterad på gården och gissa vem som hoppar mest ;-) he he
Skönt med dragkedja på nätet.
Bara att stoppa in ungarna och "rasta" dom. ha ha ha
Oj, vad dom tycker att det är kul !!
Kevin försöker avancera med att spela fotboll samtidigt som han hoppar.
Han kommer att bli nåt. ;-)
Hahahah, ser gulligt ut.

Jag köpte mej även en ny springar-dress. och lite mer...
Två springarbyxor. Ett byxpar med långa ben och ett med 3/4 ben. Tighta.
Skulle ha varit skitsnyggt med en snygg kropp också.
Men man kan inte få allt.
Till det blev det en gul/svart träningströjja, långärmad.
Jag kommer att synas i trafiken.
Ser ni inte min feta röv, så ser ni då tröjjan iallafall.
Åsså blev det en tränings-jacka på Rean. Svart. och lite gul.

Provade lång-byxorna och jackan igår, när det var Norsjö runt (4,2 km) med 50 andra.
DOm sprang skitfort.
Dom andra alltså.
Men mina kläder sprang fort dom me....Lite snabbare än vanligt gick det.

Så det blir nog dom kläderna på söndag.
FÖr då är det Tjejloppet i Skellefteå.
Ja. Jag har helt blivit galen.
1 mil är det, bara för tjejer.
Har blivit helt galen i att springa nu.
Det är ju så jäv.. skönt!
Jag tror jag njuter av att plåga mej själv ??

FÖr att prata om något annat, så mår valparna jättebra.
En liten hane (han som hade svårt att äta och var inte så pigg...) har lämnat jordelivet för ett bättre ställe. Vi saknar dej Pluto.
Nimby är störtsa hannen, och har lätt dubblerat sin vikt efter 1:a veckan. Jag tror det är första valpen någonsin som lyckats med det.
Men så är dom ju bara 3 nu...
Förr har det varit 6 st,6st, och 7st valpar som "bråkat" om tuttarna.
Nu har dom nästan 2 var :-)
Tikarna är större än förra kullar också. Och det är bra. DOm överlever lätt en svält på några dagar :-)
Kul att se så pigga och friska valpar!
Bilder kommer väl snart...
Kanske ska vänta till nästa tisdag, då dom borde ha öppnat ögonen och ser lite sötare ut... Om två tisdagar börjar dom höra, och då lär dom få en smärre småbarns-chock. Snälla, gör mej döv, tänker dom.
Nä, barnen är snälla. GÅr inte ens in i sovrummet där dom ligger. Bambi har visat sitt ogillande och det snappade dom upp ganska direkt.
Kevin törs inte ens gå in dit när han vaknar på natten och vill sova hos pappa.
Nä, istället traskar han tillbaka till mej, som sover i tv-rummet för allergin. TYpiskt. ha ha

NÄ, nu ska jag ta och jobba vidare, var bara tvungen att uppdatera lite.
Det blir mest Träningsplupp-bloggen just nu... Men det svänger ju som en berg-och dalbana ;-)

Ha en trevlig helg allihopa!

Inga kommentarer: