fredag, juni 13, 2008

Blandade funderingar


Har just precis laddat över 905 bilder från kamerian till datorn... Det brukar bli så att man sparar det in i det längsta. För när de väl är överförda, ja då ska de få namn och datum då det är taget, sorteras i olika mappar för månader/och barn osv...*suck* Vore ändå enklare om jag gjorde det efter typ "bara" 300 bilder....

Igår körde vi lite impulsivt till Adak; jag, Kelly och Kevin, lillasyster Kim och Cindy.
Micke skulle nämligen spela match där klockan 19:00.
Aja...18:30 for vi, och det är inte värsta braiga vägen, pluss att vi inte hade en ANING om vart varken Adak eller fotbollsplanen var... hahahaha Skojjigt eller hur!
Efter att ha varit vilse i Adak (haha ja, det går faktiskt!) en stund, fick vi guidning av kusin Tina, och hittade tillslut rätt.
Eller ja...jag ba: Kolla till vänster; en båtfabrik! Alla titta till vänster. Till höger körde vi just förbi fotbollsplanen. HA HA Komiskt... Såg några gula Åmliare i sista sekund, så jag fick sno längre bort...
Såg väl ca 7 minuter av första halvlek. :-)
Däremot var det MYGG nå-jävuuulskt !! Man kunde inte stå still en sekund, så hade man 18 myggfamiljer på sig direkt!
Det var trots det, en trevlig match; med härliga resultat för Åmliden: 8-1 !! Härligt jobbat!
Hemma vid 22-tiden, med något trötta barn ;-)

Idag har jag fullt upp.
Det ska städas och tvättas.
Ordnas för morrondagen; Klassträffen! Finns fortfarande lite olösta saker...hmm..
Idag ska jag göra en egen potatissallad, så att vi kan äta den till middag.
Vi ska träffas föräldragruppen (Kevins) och grilla, som en liten "avslutning" inför sommaren. Vi har nu träffats ungefär 1 gång i månaden, vilket har varit hur trevligt som helst! Kul att hänga med i utvecklingen!
Jo, där blir det grillat, och det lät som efterrätt också.
Efter det ska jag hämta min nya massagebänk som min snälla kompis Linda har tagit hem från Umeå !! (Tack Linda !!)
sen ska vi åka till pappa och mamma och hämta deras gasolgrill, som vi ska använda imorron! Som tur var fick jag Micke och lillebror Dick till att hjälpa till att grilla imorron. Hade ingen (!!) igår....alla backa ju ur. Pappa skulle komma så fort han kunde, så burgare; det får vi nog i oss !! hihi

Känns som att mitt huvve är hur snurrigt som helst just nu....*snurr snurr*
Ska bli jäääkligt skönt efter helgen, då (nästan) alla måsten och planeringar tagit slut. DÅ tar Partyplupp lite SOMMARLOV !!

Det ringde om dagiset igår.
Den 25:e Augusti får vi börja inskola bägge tvåern. Ska bli spännande!
Samtidigt känns det som att en halvtid är lite för mycket.
Jag har ju som mål att stanna hemma med barnen så mycket som möjligt, och att lämna bort dem 4 timmar per dag, är egentligen emot mitt tycke och smak. Mina små älsklingar vill jag ju såklart uppfostra på egen hand (ja, med hjälp av pappan då!!)och jag vill ju vara med på varje "steg" som dom tar i livet, samtidigt som att jag kan tycka att de kommer att få det jättekul på dagis, men ändå....
Kanske för att mamma var hemma med oss under hela min och mina syskons uppväxt, men så var hon ju dagmamma också; och vi såg ju så många "steg" i livet dom barnen tog, medans föräldrarna var på jobbet. Jag tyckte det var nästan hemskt faktiskt.
En liten kille lärde sig gå hemma hos oss. Mamman blev såklart jättebesviken (jobbade heltid), och min mamma kände sig jättedum. Så ja...det är väl känslan därifrån då kanske ??
Vilket härligt jobb alla dagisfröknar måste han ändå. Alla härliga och goa barn och deras spontana kommentarer och funderingar....varje dag.

Ja, jag hoppas då av hela mitt hjärta att jag aldrig behöver ha barnen på dagis mer än halvtid så länge dom är små; alltså inte ska gå skola. Hahha...Nä barn, ni får INTE gå skola mer än halva dagen; mamma vill ha er hemma! :-) Vilken syn.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Guuud så kul med klassfest , jag är mäkta avis ska du veta. Och nu är det BARA 5 år kvar innan det är 20!!!! år sedan jag gick ut *gahhh* Heller gammkärring ja håll på va?! På vilken förskola ska dina trollungar vara?

P@rtyplupp sa...

haha joo... man känner sig RIKTIGT gammal när man börjar prata om 10, 20 år sen man gick ut kolan...*hua*
Ja, 20 år om 5 år. Helt ofattbart!!!

Barna ska vara på Filuren. Dina då?

Anonym sa...

Men då blir dom dagispolare...mina ska oxå dit

P@rtyplupp sa...

Oj, men det blir ju hur roligt som helst!!! Vad kul!!

Anonym sa...

Hehe vill oxå va på klassträff:P men ja har min nästa år så ja får då inte vänta så länge=) el blir de nästa el kanske ännu nästa?? haha har nollkoll hur länge sen allt var=)..
Men ser att både Dina å Marias barn ska på filuren=) trevligt=) Då kommer de ju gå vägg i vägg med Ebba å Evelina=) el de kommer nog vara ganska mkt med Spjuvrarna oxå=)..Trevligt iaf=)..
´Haha klart man har en blogg=) men den uppdaterar allt för sällan nu tycker jag =)
Men föresten va tyckte du om Ebbos säng?=)
Kan ju säga att Daniel han går å är stolt som en tupp över den sängen:P men de förstår man ju=)..
Ha de så bra=)..Kramiz