fredag, juni 27, 2008

Semesterplaner och graviditeten


Micke har ÄNTLIGEN gått på SEMESTER!!! Eller ja...egentligen börjar han själva semestern på Måndag, officiellt sett. Han hade jour sista arbetsveckan, och då har dom vaktfri-fredag som det heter, och det betyder en hel dag ledigt med betalning.
Skönt att avsluta jobbet så....
När han börjar om igen, så börjar han med jour --- över Beach-helgen dessutom! *trist*

Ska bli riktigt skönt med semester. Ja, jag får ju som också semester när Micke är ledig....sovmorron, inte ensam med barnen, hjälp här hemma och lite roligare vardag. (och mycket mer) hihi.
Dessutom har jag absolut SISTA GI-träffen nu på Söndag, så sen har jag verkligen SOMMARLOV !! Ska bli så jäkla najs!

VÅra semesterplaner ser väl ut som vanligt: Bygga, bygga, bygga. hahahaha
Ja, nog latar vi oss mer än vanligt också. Hittar på saker = nöjen. Men vi hinner också mer här hemma.
Ska ju bara nämna att Micke använda tigersågen förra söndagen. Skulle "bara" ta bort en halv vägg i hallen som skulle bort.
Det slutade med att han tog bort två väggar till så att hallen blev JÄTTESTOR! Snacka om förvånad jag blev då jag kom hem från förra GI-träffen-.....hahahaha Han är så rolig, gubben min....
Sa samma dag att jag hade tänkt ta bort dessa två väggar då vi planerade att bygga ut hallen, men sen har jag som int tyckt att det varit nödvändigt. Micke sa då att: det går lix inte, för det finns ingen stolpe som håller upp om dessa väggar åker bort.
Då jag kom hem och såg allt sa han bara: Jag kunde inte sluta! Tur du kom hem för jag börja fundera på om jag skulle ta bort nån fler vägg.....
Jag: Åh-Åh !! shit...nu rör du ingenting förrän du frågat mej !!! OKEJ ??? hahahaha
Kunde ha gått illa för husets alla väggar.... Men han får som djävulen i sig när han håller i något motordrivet....och en röst som skriker: RIV RIV RIV !!!!
Jaja, det blev ju hur som helst superbra! Den här gången iallafall!

Ja, tillbaka till i sommar.
Hallen SKA göras klar. Gjutning, lägga golvvärme och gjuta på det, och sen på med klinkers. Göra klart väggarna och spika nytt innertak, med spotlights.
Ett av tusen projekt.
Men det går säkert fort, då vi lix sätter igång!
Sist jag var gravid (inte så länge sen vill säga..hahaha) lade han klinkers och kakel på toan och jag smeta ut fog-smeten. Svettigt värre. Dessutom sammandragningar hela tiden! (hade väl kanske hoppats på att det tunga arbetet skulle sätta igång det hela...men icket....kevin valde till och med att stanna en vecka LÄNGRE!!!GRRR)

Sen har vi några små-projekt, som att sätta in en trapp, gräva ner plintar till nya altanen, bygga klart cykel-skjulet och göra en till hundbur (för att slippa fler valpkullar...), börja isolera övervåningen och lite annat smått och gott.

Till graviditeten då.
Ja, jag är ju så jäääkla glad nu! Har varit hos barnmorskan på kontroll.
Berätta om min enorma förlossningsrädsla. Ja, det är sant! Har aldrig varit så här skraj förr. (Nu vet jag ju vad som komma skall...).
Ja, blir det en till Kevin-storlek (4990 gram) så blir det snitt.
Men helst vill jag ju föda "normalt", så jag bad henne om att få tillväxt-ultraljud under graviditeten.
Inga problem, sa hon direkt. Jag ba: what ?? (Hade ju förberett typ 100 argument...) Öhh..jaha...
Och om det blir en stor en bäbis då? Kan man få bli igång-satt lite tidigare då?
Barmmorskan: Jajjamän. Förstår precis hur du känner. Det är inga problem. Tidigast i vecka 37.
Jag: .......ööhh.....jaha. va bra. (blev skitglad, men visste inte hur jag skulle reagera för den här barnmorskan brukar inte gå med på sånt så easy...).
Så gissa om jag blev lättad efter det samtalet! *andas ut*
Jag FÅR föda normal, och det känns som att jag VILL, och dessutom KAN jag få föda tidigare så att jag får en "normalstor" bäbis, och jag kommer inte att tycka att det är lika hemskt som med Kevin. Dessutom skulle jag få ryggbedövning så nu känns det HUR BRA SOM HELST!! *jiihhoooo*

I övrigt har den här graviditeten varit lättast hittills. Inga kräkningar (förutom salmonellan under några veckor, men det var pga av den, inte grav.), inga problem i övrigt, mått hur bra som helst!!!
Han knappt kännt något alls (jo rätt så kraftiga sparkar redan i vecka 14-15) men inga problem så att säga.
Nu först har magen blivit stor. usch vad jag känner mej otyplig. Det sa bara PANG så blåste den upp sig och blev hård.
Dax att lägga bort alla mina (och syrrans)jeans i stl 31, och ta fram 32:orna. tråkigt. nödvändigt. men jäkligt tråkigt.
Hux flux har man inga kläder att ha. (Det är det värsta som finns - inga kläder som passar!!)
Imorron har jag 20 fulla veckor, så jag går in i vecka 21.
Får jag föda 3 veckor tidigare, har jag 17 veckor kvar av tiden.

Nu börjar det närma sig att jag ska börja jobba också....
Det verkar bli HELTID (??) men inget är klart än.
jag ska ändå bara ha barnen på dagis halvtid från och med september. Vill ju vara hemma med småpluttarna medans dom är små....
Resten av mina timmar gör jag då Micke kommer hem från jobbet, eller senare på kvällen - eller som vanligt: på natten! Det funkar ju det också! hihi
Ska ändå bli spännande! *längtar*

Nä ni, nu ska jag sätta mej och göra lite "måsten", så att jag får stryka en massa från Att-göra-listan (som inte är KORT!!!)...Det blev ju ändå 3 inlägg ikväll...hahahaha

Ha en trevlig HELG !!!

Jo just ja....
Måste ju passa på att gratta min kära pappa, som fyllde 47 år igår. (Ni läste väl Norran ?? hihi)
Sin födelsedag firade han själv, i lastbilshytten på väg till och från Norge. *jättekul*
Vi får fira pappsen lite extra vid annat tillfälle istället! (Går då inte i helgen, för han hann då bara komma hem från Norge, så gatt han med husvagnen till Piteå för att se Cindy spela på Piteå SummerGames. ) Jag blir då rent trött då jag hör hur han fäles..(reser runt). Kom ju dessutom HEM från Göteborg 20:30 onsdagkväll, firade Kevin en liten stund och lite senare drog han till Norge..... Stackars stackars pappa. Men duktig är han då!
GRATTIS PAPPA PÅ FÖDELSEDAGEN I EFTERSKOTT!

Inga kommentarer: