fredag, juni 20, 2008

Jag brinner !

Jag brinner. Jag brinner!
Jag blir galen!
Jag har för lite tid!
Jag har för mycket jag vill göra!
Jag vill, jag vill, jag vill!!

Jag växte upp med en mamma, som alltid har 100 projekt på gång, samtidigt. Men så är hon ju av stjärntecknet tvilling också.
Och jag; jag blev precis likadan, trots vädurens lata inställning....
Men jag tror att jag har 150 projekt på gång istället för 100, som mamma.
Jag är galen!
Vill göra ALLT, HELA TIDEN, JÄMT!!
Som ni förstår är det en jättebra egenskap, samtidigt som att det är en jättedålig egenskap. Både bra och dålig alltså.

Den bra kan vara att jag aldrig har tråkigt. FÖr när jag börjar närma mej "tråkigt" hittar jag bara på 3 nya projekt, så har jag kul igen! :-) hihihi
Ibland kan det dock bli för mycket; ni vet, när man tar på sig alldeles för mycket som tar alldeles för mycket av ens energi - då är det INTE bra. och ja, det händer väl då och då, men kanske inte lika ofta som man kan tro att det ska hända, beroende på allt jag håller på med...ändå ??

Nu är jag alltså på väg åt några nya projekt... (jag hinner bara avsluta 3-4 projekt så har jag nya på G...).
Den här gången handlar det om: halvtidsjobb, halvtidsstudier, nya GI-kurser, åka på SPA-weekend, renovera olika saker i och utanför huset, planera möhippor (jo,....det är flera!), få en underbar liten bäbis i november som får siffran nummer 3 i barnaskaran, ja, och en massa annat som jag inte kan prata om än. Ja, sen har jag ju även några småprojekt, som även dom tar tid (såklart) men inte räknas som riktiga projekt.....

Plugga. Jo no läste rätt.
Egentligen vill jag plugga till allt som finns att plugga till, för intresset är det inte fel på, tvärtom - JAG VILL!
Det är snarare tiden och orken som kanske säger stopp (vilket jag inte gillar alls), men nånstans tar det stopp.
Nu har jag en distanskurs på gång, som räcker 2 år.
Problemet är väl att veta att jag har ork och tid till att plugga i 2 år frammåt...har jag det ??

Jag skulle egentligen kunna gå alla linjer som finns...Barn & Fritid (behövs alltid), Träteknik (kan va bra att ha om jag vill jobba med det nån gång), vård & omsorg (kan vara verkligen nyttigt, bara för ens egen skull!) och ja....så fortsätter det.
FÖrmodligen vill jag inte jobba med dessa resten av livet, men jag vill väldigt gärna prova på, ett tag iallafall.
Man lär sig ju alltid nåt nytt! Och allt nytt kan man ta med sig i livet.

Jag är kanske inte den som pluggar för att få ett välbetalt jobb, för att sedan bli rik. Nä, det är inte jag.
Jag kan plugga/jobba för att lära mej nåt (jag hatar känslan av att "stå stilla" och inte lära mej nåt), och för att kunna prova på något nytt, som är precis lika kul som allt det andra!
Pengarna är för mej totalt ointressant - HELT ÄRLIGT! Jag lovar, så har jag alltid varit. Och så blev jag uppfostrad också.
Pengarna ÄR inte livet. Det underlättar säkert mycket i livet, men det är inte det viktigaste i livet.
Annars skulle jag kanske inte vilja skaffa 10 ungar....man blir inte rik på att ha barn, och då menar jag rik i pengar.
Men man blir jäkligt mycket rikare i erfarenheter, rik på roliga stunder i livet, rik på kärlek ! Det kallar jag vinnaren i det "rika" samhället.
Ska man satsa på att bli rik, så borde man rikta in sig på "rik" på kärlek och upplevelser!

Så trots att jag snart har 3 barn, så känner jag att jag vill och orkar göra en massa annat. Jag vill aldrig förlora den känslan, och jag tror inte att jag kommer att göra det heller, men samtidigt är jag rädd att göra det.
Tänk när jag inte orkar göra fler projekt, och känner bara...tomhet.

Jag har varit där en gång i livet. Det var en väldigt tung tid i mitt liv, och jag vill aldrig tillbaks dit. Nu var det ändå många många år sedan jag var där, men just då ville jag bara Dö dö dö! (Det var före jag träffade Micke och fick mina 2 små änglar...)
Blev lite tvärtom efter dessa "svarta" år: Nu är jag rädd att jag ska dö ung/medelgammal så att jag inte hinner göra allt jag vill göra, uppleva allt jag vill uppleva, se mina barn växa upp och få det här härliga livet som jag vill leva tills jag blir skitgammal!
varje dag är så mycket värt i livet (det kan fort ta slut en dag...) så jag känner att jag vill ta vara på varenda sekund!
Jag vill ha massor av barn för att få så många UNDERBARA stunder i livet som möjligt! Ja, nog fanken är det jobbigt att ha barn, det kan ingen säga emot, men man får 1000 gånger mer tillbaks.....
Allt det jobbiga är bara en liten liten fjärt i en stor stor Rymden!
Barn skänker en så otroligt mycket: både glädje, kärlek, frid, omtanke, humor, lycka men framförallt tålamod (haha).
Mina egna barn, som får var sitt liv (förhoppningsvis ett långt) och som får möjligheten att uppleva samma saker som jag har gjort eller till och med MER.
Det är så att man blir tårögd!

Hur som helst...
Jag hoppas att jag hinner uppleva allt jag vill uppleva, att jag får leva mitt liv som jag vill leva det och framför allt att jag får njuta av livet tillsammans med min älskling Michael, och mina kära barn; Kelly, Kevin och "nr 3" (och förhoppningsvis många fler)!
Då är min lycka gjord! Det kallar jag: LIVET !!!

Inga kommentarer: