fredag, juni 20, 2008

Regnig Midsommarafton


Så tråkigt....
Jag blir så himla lätt nedstämd på grund av vädret! Ganska knasigt eller hur ? Vädret bestämmer min egen stämning....

Då det är grått, och mulet blir jag bara...tråkig inombords. Less, trött, less...

NÄr det regnar; får jag värsta kicken: antingen städar jag eller så far jag ut och spring eller nåt sånt.
Dessutom är det ganska mysigt med regn: man kan ju tända ljus och krypa under en filt även om det är sommar (eftersom det blir så mörkt) och kanske se en bra film.
Jojo...skulle väl funka om man var ensamstående i en lägenhet. kanske.
2 barn som kräver mammas medverkan i sina lekar, ett stort hus som ALLTID (hur faan går det till?) behöver städas, och 4 hungriga magar som behöver frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, och middag - vilket känns som ett ständigt ätande och matande!
Fast allt det här är ju mysigt i sig.
Jag menar; att ha en familj, att ha hemtrevligt och roligt med barnen och att ha någon att prata och busa med. SÅ jaa....det beror bara på hur man ser det.
Hur kom jag in på det här ?
Ja.
Regn. så var det.

Midsommarafton idag. Tråkigt väder för en midsommarafton.
Fast iochförsig slipper jag ju myggen!hehe . Kanske.
Vi ska till gumboda, så vi får väl se om Gumboda äger gäng-vis med mygg eller...(förmodligen).
Vi kommer då att få trevligt; trots det tråkiga vädret! (Önskar att vi fick gårdagens väder!)
Hela kompisgänget ska fira tillsammans - och det kan ju aldrig misslyckas! ;-)
Grillning står på schemat, lixom midsommarstång, plocka blommor, och sen umgås!
Låter väl som ett vinnande koncept !?

Barnen sover nu, så jag hoppas att dom blir utvilade inför en lååång kväll....
*
Jag och Kelly-gumman drog till Skellefteå igår. Alldeles ensamma. Och alldeles mysigt hade vi, det kan jag lova!
Kevin fick stanna hos sin farmor i Norsjö, där han fick lite egen tid.
Kelly var glad och pigg hela dagen på stan - skrattade och sjöng (jo hon har börjat nu- och det verkar inte gå att få stopp på tjejjen....). Fint ?? Självklart! Hon har ju inga gener från varken mamma eller pappa då det gäller sången; äntligen nån som KAN sjunga !! hihi

Hade en massa ärenden i stan, vilket tog sin lilla tid. Jag lovar; HÄ VA INT LITE FOLK PÅ STAN! Totalt sett kanske jag stod i bilkö 2 timmar. Kanske mer.
Ja, jag vet - helt galet! Jag blir tokig av bilköer! Det är nog det näst värsta jag vet, med placering just efter myggen!
Och varmt var det! *phu*
Vi åt på Tatung vid lunch-tid: kinabuffé. Smarrigt var det denna gång. Det var kycklingfiléer i ugn med tandoorisås, det var pastagratäng med bacon i och sen var det som vanligt friterat, sötsur sås, ris...mm.
Jag och Kelly åt nog mest av kycklingfileerna, för dom var ruskit goda! *mums*

Handlade en present till Kevins 1-års dag nästa onsdag. Han får en stor tramp-traktor med släp. När vi hade Kevin-träff då vi grillade i Norsjö, hade dom en sån hemma, och Kevin lekte med den hela tiden, gjorde brumm-ljud och hade sig, så då tänkte vi: perfekt present! Så fick det bli.
Dessutom köpte jag en vatten-pool (inte så stor men större än badbaljan som båda korvarna ska rymmas i...) så igår badade dom till 19:00 ute i solen! Det var hur härligt som helst!
Micke hade visst haft hundvård innan jag kom hem, för när Kevin kröp och gick omkring ett tag nakenfis efter badet, var han heltäckt av vita hundhårstussar - typ som en liten tomtenisse - så det blev bad för han igen! hahaha

Aja...nu ska jag göra lönerna (vilket jag skulle ha gjort för läääängesen!!!). Nu börjar det bli semesterersättningar osv....ojojoj...min hjärna kokar över!

Ha en trevlig midsommar!

Inga kommentarer: