måndag, oktober 29, 2007

UPPDATERAD Hall-oween m. bilder

Vårat hus i början av sommaren 2007.
Micke har tagit bort alla fönster på övervåningen och spikat igen dom, så tidigare har det inte sett så här jävla spöklikt ut, nog för att det kanske inte var så mycket "trevligare" före heller...hehe Ja, det såg ju rent förjävligt ut! Färgen och ytterpanelen är ditsatt 1932. Så ni kan ju tänka er!
Såhär ser det ut nu!
Såhär lagomt till Hall-oween har vi nu fått "nästan-klart" våran nya HALL !!
*okej,jag vet: DET var LÅGT!! - men jag va bara tvungen!!* ehe....
Älsklingen och P.H har idag satt in den nya ytterdörren, och de två sidofönstrena.
Det blev KANONBRA!!
Sen ska det in golvvärme och klinkersgolv, och sen får jag ÄNTLIGEN TAPETSERA och göra klart !!!! :-)
Ska genast börja spana in tapeter !! hihi
Funderar också på att måla lite på tapeterna i hallen. Typ gråa tapeter med svart-målade rankor/kvistar eller nåt.... Vi får se... Men nåt sånt blir det då iallafall!
*
*UPPDATERAD*
Var ju tvungen att tjobba in lite bilder på huset, nu när vi NÄSTAN är klara!
I sommar har vi alltså fått en HELT NY utsida på huset...
Micke har hyvlat och fräst virket själv, sen kapat det, grundat det 1 varv, och sen topp-målat 1 varv. Sen var det "bara" att spika upp det och se glad ut ! ;-)
Sen har han satt in balkongdörren och ett fönster till vänster på huset, i köket. Det blev bara så jäkla bra! Så nu ser man den härliga utsiken då man sitter och fikar/äter. Väldigt rogivande kan jag lova!
Nu är det inte riktigt klart än..det fattas vita foder runt fönsterna och dörrarna.
Och sen ska han hinna lägga ett NYTT tak också... Helst INNAN snön har lagt sig !!
Ni vet, det kan ju regna in i gamla kråkslott!! :-)
På den "nya" hallen blir det ett staket framöver, förmodligen inte i år, men det kommer.
Så nästa år ska det in fönster på övervåningen (om vi hinner - för LISTAN ÄR REDAN LÅNG!!) .
Just nu är det tomt där uppe, och vi håller på att planera för fullt vart alla väggar/rum ska vara. Vi kan som inte sätta in fönsterna förrän vi vet vart rummen ska vara, så det är därför det är igenspikat på övervåningen.
Sen så blir det ju självklart en ny utebro också, även det nästa sommar.....
Och en altan som räcker under köksfönstrena på framsidan och sen vidare runt hörnet och över (nästan hela) gaveln.
*hämta luft*
Ja...tro inte att vi är klara där!
Det kommer förmodligen ett par listor till med allt som ska göras....
Vi är så....*suck*.....jobbiga !!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Shit pommfritt!! Vilket hus *avis* Det är tooklänge sen jag var till Arnis (trots att jag har släkt där)så jag har inte sett erat hus sen det såg ut som ..ja...skrutt *s* Vilket jobb ni gör =)

P@rtyplupp sa...

hahaha ja SKRUTT va nog det rätta ordet!!
Nämen då måst du nog köra en sväng nån kväll !!! hiih
Ja, det har ju blivit ett helt nytt hus...nu matchar utsidan och insidan varandra lite bättre ;-)
Du får kika förbi nån dag!
(men hör av dej först så att jag inte spring omkring halvnaken me hängpattarna i vädret !! hahahah)
Vi hörs!

Izora sa...

Skitsnyggt. Väntar med spänning på halltapeterna. Som du förstår tycker jag att rankor låter skitsnyggt. ;)

Anonym sa...

Men du...om du spring omkring halvnaken med hängpattar så lovar jag att dyka upp iförd min otroligt sexiga flanellpyjams och inte att förglömma...aptofflorna *s*

P@rtyplupp sa...

Izora- ja visst skulle det vara snyggt? Visst satte du in nån sån tapet i ditt hus ?? Kommer ihåg att den var jättesnygg.... Kanske nåt sånt ?? Var köpte du den tapeten? Fanns det många olika motiv ??

Maria- hahaha jaduuu...dom där aptofflorna skulle jag vilja se!! ;-) Vi får väl ta en pyjamaskväll ?? hahahaha :-)

Anonym sa...

Vilken superfint hus! Det blev verkligen en enorm skillnad!