söndag, oktober 21, 2007

Scandicfrukost och shopping

Vaknade 9:00 imorse.
Jag som tänkte ta en rikgtig sovmorron...menmen...sådär är det ju!
SKönt ändå att vakna "av sig själv".
Duschade och gjorde mej iordning för hotellfrukosten, som BTW var otrooooligt fantastisk!!
Passade på att äta mycket kalkonkött, skinka, äggröra, färskostar, frön och nötter, och andra härliga saker som man inte orkar köpa hem annars.....
Efter det har jag gått närmare 1 MIL !!!!! på stan idag. MIna fötter ömmar, kan jag lova!
Skulle leta åt Better BOdies butiken, gick vilse, och hittade den aldrig.
SKulle leta åt Fornarina butiken, gick vilse MASSOR (var på helt fel håll på kartan än där den låg...) och HITTADE den äntligen! SÖNDAG : STÄNGT! *'faaaaaaaaaan* GIck tillbaka.
SKulle leta åt restaurangen Kalori.se för jag blev lite hungrig där vid 13:00. GIck vilse flera gånger, tappade bort gatan jag kom från, fick leta den gatan, hittade gatan, hittade kaloris gata, och som småningom KAlori. STÄNGT IDAG! *det finns inte längre några svordommar....* eller jo förresten....*SATAN*
Gick tillbaka till "stor-staan", handlade en grillad kyckling på hemköp (som bara tog 15 miuter att hitta i det stora köpcentrumet...) och gick till hotellrummet å käka den!
SKulle just lägga mej för att vila, då jag kände att faan....bloggen måste ju uppdateras juh!!
*
KUrsen är nu avslutad och jag är väääldigt nöjd med den. Jag är härmed en licensierad GI COACH både för GI-metod Sverige (gå ner i vikt utan att banta, slippa ditt sockerberoende och Bli piggare och MÅ bättre... mm.) och Optimal Viktkoll.
Ska hålla kurser så snart jag bara kan...bara jag kommer mej hem nångång...OM jag kommer mej hem !! hehehehe
*
Tog taxi från kursen till Scandic (3 km) igår eftermiddag. Hade tänkt gå, men jag skulle ALDRIG ha hittat!!! Jag och taxichauffören (ännu en liten turk med brytning) hann prata om det ena och det andra. Jag hann ju sälja in mej som GI Coach åxå...ahahaha!
Fredrik, som jag bodde hos, är ju landslagstränare för Sveriges slalomtrupp, så han åkte iväg imorse på en skidtävling, och då, för att slippa en massa krångel med nyckeln, tog jag in på Scandic 2 nätter.
Eftersom han är kostansvarig för truppen så har vi nu i två dagar snackat om...ja....vad tror ni......BARA KOST OCH TRÄNING!! hahahaha Jag har haft värsta föreläsningarna för han om GI och prestation och sånt. Dessutom tvingade jag i han en massa GI-produkter så han blev alldeles chockad....och såklart...en massa föreläsningar om produkten och dess verkningar !!! hahaha
Det är så himla intressant att höra vad han säger om tex Anjas och de andras träning och kost. Man kan ju prata om sånt i evigheter....
*
NÄr jag väl kom till Scandic fanns inte mitt rum bokat och det var knökfullt på hotellet. Min snälla faster ordnade upp det från Skellefteå, så jag fick ett litet minirum att bo i, som tur var. Och rummet är jääättemysigt! RÄcker gott och väl!! (för 250:-/natt dessutom!!).
Bara frukosten är ju värd de pengarna !! ;-) Det känns ändå lite väääl lyxit för min del...Man känner sig nästan lite...ja..."skitig" (om ni förstår vad jag menar...) här. Typ..att jag inte hör hemma bland fin-skjortor och bryl-kräm. Här kommer jag med joggingskor (med hastighetsmätare) och kartor. HA HA HA Ni kan föreställa er va ??
Vi hade tänkt ordna så att jag kunde få bo hos Stellan (han är professor bland annat i ekonomi här i stockholm och har sitt fritidshus/hemställe mittemot vårat hus hemma i Norsjö), men så var han redan i Norsjö i helgen...så det fick bli hotell. Och hey...jag klagar nog inte!! :-) Jag har det alldeles för bra....!!!
*
Det är riktigt trevligt här, men helvete vad mycket folk! Och otrevligt folk finns det åxå!! *hua* Längtar hem till mitt trevliga lilla samhälle..... OCH MIN MAN!! OCH MINA BARN!!!
Jag ser barn i barnvagnar överallt juh!! Bäbisar överallt!!! Gud vad man kan sakna dom alltså! Man känner sig heller inte riktigt HEL då man är här själv och traskar på. Något fattas.
Min familj. Gud vad jag längtar till min familj.
Dessutom tycker jag att det är lite trist då vovvarna här får rastas på stenplattor. På gatorna!!! stackars vovvar.... Det känns faktiskt lite trist. Ledsamt. Vovvarna vill ju springa i den underbara skogen, lukta och hoppa omkring....
*
Har tagit lite bilder med mobilen och kameran, men de får jag sätta in senare.
Nu ska jag upp på rummet och se dam-fotbollen. Umeå gjorde mål efter 15 sekunder innan jag for....
HEj svejs!

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som du haft en toppenhelg =) Men nog förstår jag att du saknat familjen din...