onsdag, oktober 03, 2007

Underbara små liv!

Igår då vi var på stan, lät jag Kelly sitta på "poa-hästen" en stund.
Sen tänkte jag...ähh..va faan..jag stoppar i liten peng!!
hahaha så kul hon hade då hon red!!
Sen lät hon som hästen resten av dagen på stan: iiiiiii haaaaaaa

*
Idag har vi varit på Babybad, men jag tog bara med mej Kelly denna gång.
Kevin fick vara hos sin farmor under tiden, och det hade gått jättebra: han skratta ett tag, sen sov han resten av tiden.
Det känns så skönt, att det går bra, hos andra. Man får mindre skuldkänslor då.
När vi kom hem allihopa efter badet, somnade vi som klubbade sälar.
Vi sov från 12:30 - 14:30.
Men det behövdes tydligen hos Kelly. Hon vaknade 8:30 imorse! Tidigast ever! Samtidigt var det skönt att hon vakna då, för då slipper jag väcka henne, vilket känns som att typ...tortera nån!! (Jag vet ju själv hur det känns!!).
I förrgår sovde hon från 20:00 till 10:30. Men då va hon pigg och glad hela dagen åxå!!
Kevin sover jättebra nu för tiden..senaste 2 veckorna har han somnat vid 21-tiden och sovit till 7:30-8:00 nångång, ätit, och somnat om. Sen sover han oftast samtidigt som Kelly på dagen åxå, vilket är hyperbra för då hinner jag en massa (om inte jag åxå råkar somna vill säga!!).
Skönt med barn som sover bra.
*
Bambi är i löpen nu. Har ni hört en kåt liten jappe-hane nån gång ???
Det har jag. Hela natten.
Ja..man förstår ju att han har en jobbig tid just nu, får sitta ute i buret med världens största........ .........längtan (!!) till att få pjuppa.....hua....ni kan ju tänka er !!!
Men men...no puppies just nu tack!!
Funderar allvarligt på att kastrera......hundarna alltså!!
*
Nä, nu är det dax att börja med middagen.
Hej svejs!

3 kommentarer:

Izora sa...

hmm har ni en av varje kön tik/hane. Vad "kul". ;)

Byter tillbaka till min gamla blogg då jag kan länka till vem jag vill därifrån. Å jag vill ju kunna länka till Norsjöborna. :)

P@rtyplupp sa...

jahaja...kunde du inte länka till vem som helst på din nya blogg ???
Ska ändra i länklistan igen...

Jodu..vi har två tikar och en hanne. Bäst är det ju då bägge tikarna är i löpen samtidigt...men det är inte alltid. SUCK! hahaha jobbigast har nog hannen !! ;-)
Där vi bodde förr kunde vi inte ha han ute i buren för då stod han bara å skällde, så vi sovde med hörselkåpor och bara en dörr mellan hundarna. hahahaha

Izora sa...

Nej jag kunde inte det. På aftonbladet verkar man endast kunna länka till de som har aftonbladet bloggar. Dåååligt!!

haha.. å jag tycker det är nog jobbigt då jag träffar tikar ett par timmar med mina två horskiga hannar. ;)