tisdag, oktober 09, 2007

Full rulle !!

Idag har jag haft fullt upp - HELA DAGEN!
Kelly vaknade 8:00 (!!!) och Kevin vaknade 9:30.
Kelly är snorig och har nya tänder på gång hela tiden, så hon är lite lätt gnällig, tjörmig och helt...okontrollerbar!! hihi Vägrade sova lunch dessutom !!
Men iallafall.... steg upp, fikade, klädde Kelly, och sen satte jag igång att vår-städa. Jo jag skrev rätt. Vår-städa. Glömde visst göra det i våras. Och i sommar. Så nu tänkte jag att det var dax !! ;-) hihihoho
Putsade alla fönster (insidan). Dom såg rent förjäääävliga ut! Såg ut som att ett gäng elefanter hade haft nys-party på rutorna !!! Typ. Sen så börjar man ju fundera om en hel skolklass har haft VM i "Kladda-på-fönsterna"-tävling hemma hos oss. Ja ni förstår ju. Det var hemskt!
Sen har jag tvättat 4 tvättar idag, och torktumlat, och vikt tvätt (låg dessutom typ 3-4 tvättar OVIKT i tvättstugan - tack Micke!!), sorterat tvätt, städat alla ytor, dammtorkat fönsterbrädorna, duschat blommorna, städat sovrummet, bytt gardiner i köket, bytt gardiner i tv-rummet, bytt gardiner på kontoret och bytt gardiner i sovrummet.
AND YES! Skippade strykningen - dom får hänga till sig !!! hahaha (som vanligt!!).
Har lekt med ungarna (ungefär som på bilden ovan..ehe....typ), Kevin har lärt sig att rulla över till mage och sen rulla över till rygg igen, så nu är det fullt upp! Men han behöv int anstränga sig mer än 5 minuter innan han blir rassan och less - så sover han nån timme utav ansträngningen!! haha Pappas tålamod och uthållighet !!! HA HA HA
Dessutom har Kelly kommit på att när Kevin ligger på en filt på golvet, så kan man ta tag i filten och springa omkring och dra på lillebror. hahaha jaa...det har nog blivit ett par vurpor för Kevve idag hahahaha. Han lär bli härdad! Vänta bara storasyster - du kommer att få igen!! ;-)
Jo just det ja...jag har ju även betalat alla räkningar som hör till pappas företag, skrivit ut kontoutdrag och bokfört. *drar efter andan*
Det är såååå härligt att få nånting gjort !! Och dessutom känna att det är kul och att man har energi över till det, vilket inte infaller så ofta!
Men nu är det då gjort iallafall.
Nu ska jag rent ta och försöka sova (redan !!!) (klockan är 24:00 snart...) för imorron ska jag upp "tidigt" (typ 8:00) för att hinna cykla på babybadet, som börjar 10:00, med barnen.
Iqwell ber jag en bön till vädergudarna.
Over and out.

Inga kommentarer: