torsdag, oktober 18, 2007

Då var jag framme i Stockholm !!

Då var jag framme!
Storstads-chocken har lagt sig för en liten stund, och pulsen har drastiskt minskat.
Jag blev, som tur var, varken rånad, rövad eller våldtagen. *puh* Och fram komme jag!
Väl hos Fredde blev jag bjuden på en kycklinggryta som lade sig fin-fint i magen.
Så nu är jag stöka-mätt, med tanke på att jag och Micke åt en plankstek (utan mos!) i skellefteå precis innan jag for. Jag får väl skylla på att man blir hungrig av att flyga. Och eftersom matintaget i skellefteå var på ett helt annat riktnummer, så räknas inte det. Det har ni väl hört va???

När Micke lämnade mej på flygplatsen, tänkte jag: Vad håll jag på me ?? Jag vill ju vara med min familj.....*snyft* Det känns nästan som att man aldrig mer kommer att träffas. För tänk om något händer ?? Med mej må då va...men me dom.
*
Planet lyfte som det skulle. Ska även tillägga att jag fick lite lätt cellskräck i det lilla propell-planet med två säten bredvid varann och korta rader. Jag satt just bredvid den högra propellen, fast jag var ju såklart på insidan, Tack och lov !!! Men det var lite läskit att se den... Kollade noga igenom varje mutter och skarv på den, för tänkt om jag skulle få syn på en upp-rallad skruv ?? *paniiiik* Det kändes nästan som att om en fågel skulle skita på ena vingen så skulle planet snurra runt av den ojämna vikten. Så litet var det.
Ja, ni hör ju. Hur ofta lämnar jag skogen för stora vida världen ? Inte så ofta. Men det räcker de få gånger jag är iväg faktiskt. he he
*
Väl framme blev det några varv runt Arlanda för att hitta åt platsen där väskorna hämtas. Och sen biljettköp till Snabbtåget. 200 spänn kostade det, för 25 minuter.
Sen blev jag lite nervös för vart jag skulle härnäst. Det var en kille som tjåbba in mej i en taxi, där chauffören såklart var en klassisk liten yallayalla-turk med halvtaskig svenska. Typiskt!
Jag sa adressen.
Han sa: Vart ligger det ??
Jag: Int vet jag väl ?
Han: Är du från Öland ?
Jag: Näe. Norrland.
Han: Vart är det på Öland då?
Jag: Näe. Jag är från Umeå (för att underlätta för tallibanmannen).
Han ba: JAHA! Det är ovanför Stockholm va ?
Hahaha...jag tror att här...är det bara stockholm som räknas ???
Han: Har ni snö ? Är det kallt ?
Jag: Ja det har snöat lite, men det är borta. Men vi har då inte några isbjörnar än på gatorna om du undrar. Men dom kommer väl. (Han såg lite chockad ut och var tyst resten av resan).
Som tur var hittade GPS:en ända fram till Freddes lägenhet. *pjuuhh*
*
Imorron ska Fredde gå med mej till utbildningen så att jag hittar. Sen har jag fått en prova-på-pass på Friskis och Svettis av han, som jag har tänkt utnyttja imorron. Sen,imorronkväll, ska vi gå till hotellet, där jag ska bo lördag och söndag-natt.
Sen fråga jag han om han visste av nån butik med Fornarina-jeans, eftersom det var det ENDA stället jag INTE hittade på Eniros kartor....(har kartor till ALLA ställen som jag tänkt besöka !! hahah)
Jo det visste han, och det skulle han visa mej imorron. YES!!! Jeans-himlen = Here I come!!
Hmmm...antingen måste jag köpa mej en extra resväska till hemvägen, eller så lämnar jag kvar några kläder här..vi får se hur jag gör, men jag lär då vara några par jeans rikare (och en jävla hög med pengar fattigare) då jag kommer hem!! *Hell yeah* !!
Men roligt kommer det att bli iallafall. KÄnner mej lite pirrig inför morrondagen, jag är SÅ nyfiken på utbildningen och allt material som medföljer kursen!! Vill se NU!!
*
Ikväll tänkte jag se CSI, och sen kanske göra en tidigkväll för att orka med resten av helgen. Måste medge att det har blivit minimalt med sömn senaste veckan. Typ 5-6 timmar/natt, ibland mindre. Har svårt att sova då något stort och roligt äventyr väntar mej, måste ju ligga uppe halva natten och planera och sen kommer jag på nåt jag bara MÅSTE göra, och hux flux är klockan 3:00. Tur är väl att mina barn OFTAST sover till 9-tiden !! Imorse blev klockan 9:30. *skönt*.
Nä, nu ska jag läsa en bok tills CSI börjar.
Hej svejs på er !!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lär pressa dig på en massa tips för just nu är det mkt skräp som åker nerför strupen. Vet inte om kaffe räknas som frukost och te som lunch? Å tack men jag känner mig inte starkare än någon annan. Alla har vi våra egna sätt att lösa våra problem på. Puss å kramh å ha det så kul!

Anonym sa...

Åhhhh Fornarina!!! Du vet ditt uppdrag va ;-)
Kram Tea

Anonym sa...

Alltid lika kul att läsa din blogg. Bra att du sköter dig och fortsätter blogga fastän du inte är hemma.
Ha en trevlig helg i Sthlm!