onsdag, oktober 31, 2007

Den stora utmaningen

Ja, eftersom Tea skrivit att Bea garanterat skulle svara så wål jag ju gör hä daa !!! hihi (läste det inte förresten förrän nu....*ooppss*)

1. Vad heter du? Ida BELINDA Marlene Lindström
2. Vad är det för färg på byxorna du har på dig? Blåa Fornarina Jeans
3. Vad lyssnar du på just nu? Ingenting. Tycker om tystnad ! ;-)
4. Vad gjorde du igår kväll? Solade, tog ett massagebad, myste med barnen, men fick feber på natten. Och har varit sjuk sedan dess. Skaffade en F-skattsedel också juh !!
5. Vad var det sista du åt? Bär i ugn (såklart!!) hahaha Försöker proppa i mej antioxidanter och vitaminer !! Massor av BLÅBÄR!!!
6. Hur är vädret hos dig just nu? Alldeles för kallt och eländigt för att passa mej!
7. Den senaste personen du talat i telefonen med? Min mormor ringde nyss och hörde hur det var med oss.
8. Det första du lägger märke till hos det motsatta könet? Om han sköter om sin kropp (vältränad!) och om han är lycklig/glad/rolig och trevlig !! Han ska ha snygga jeans, och snygg jacka!! haha jacko-man som jag är!
9. Gillar du personen som skickade detta till dig? Självklart - Tea är min bästa barndomskompis!
10. Hur mår du idag? Febrig (39*C), hängig, trött, ont i huvve... Behöver jag fortsätta??
11. Vilken är din favoritdryck? Vatten! Loka.
12. Favorit alkoholbaserad dryck? Baileys med kaffe- och helst en gräddskvätt till! hihi *mumsfillibabba*
13. Favoritsport? Innebandy, fotboll, styrketräning, Step Up, Kondition,...ja..det mesta!
14. Hårfärg? Mörkmörkbrunt, men just nu Svart och kort!
15. Soluppgång eller solnedgång? Solnedgång! Hatar morron!! Men det är hemskt fint DÅ man nån gång sett en soluppgång...det känns så...uppfriskande!! typ...
16. Syskon och deras ålder? Lillebror Dick 23 år, Lillasyster Kim 21 år, Lillasyster Cindy 11 år.
17. Favoritmånad? Augusti ! Då är det VARMT OCH HÄRLIGT!!
18. Senaste filmen du såg? Oj..har sett endel filmer senaste tiden... "Die Hard 4.0" var väl bra.. De andra kommer jag inte ihåg namnen på (som vanligt!)
19. Favoritsysselsättning? Träna, läsa/lära om GI,kost och Träning, vara med familjen, och umgås med vänner, hitta på saker, ha fullt upp med flera olika saker...m.m!
20. Favoritdag på veckan? Fredag. Då är hela helgen kvar, och man kan koppla av! Fast iofs. borde det inte vara någon skillnad för mej som nu har varit hemma senaste 2 åren, men kostigt nog är ändå Fredag något speciellt!!
21. Är du för blyg för att bjuda ut någon? Nae..det tror jag inte. Men som tur var behöver jag inte ta reda på det nu för tiden! hihi
22. Favortilåt(ar)? Musik från Aeromix. Är egentligen "allätare"- tycker om allt! NÄSTAN! Min absolut favvofavvo är Aerosmiths "I don´t wanna miss a thing". Den lyssnade jag och Micke på gämt då vi hade nyträffats. Det kommer så mycket känslor tillbaka då man hör den låten!!
23. Sommar eller vinter? Sommar om jag ska vara ute å grillas under solen, regnigt om jag ska ut och motionera, höst/vinter endast då jag vill sitta inne och mysa under en filt med tända ljus, Vår, ja vååår är ju för härligt!!
24. Kramar eller kyssar? Kramar OCH pussar !! hehehe Jag ska ha allt !! ;-)
25. Förhållande eller one-night-stand? Förhållande - FAMILJ!!
26. Choklad eller vanilj? MÖRK 86% choklad !!! mums !!!
27. Vill du att dina vänner ska anta utmaningen? Självklart !
28. Vem är störst chans att hon/han gör det? Frida och Izora tror jag kommer att svara!
29.Vem är det minst chans att hon/han inte gör det? Håller me Tea: Linda!
30. Hur bor du och med vem/vilka? I ett stort hus på "landet" med sambo Michael och barnen Kelly och Kevin, och våra 3 hundar!
31. Vad läser du för böcker? Träning, Kost, Beteendeförändring, "utbildnings-böcker"... helt enkelt!
32. Hur ser din musmatta ut? Svart och rund
33. Favoritspel? MARIO CART!!! Helt klart BÄST!! hahaha Annars familjespel som typ Monopol eller Med andra Ord, eller så en trevlig vinst i poker !! haha Men roligast och lättast är ju ändå NEGER! hahah jag tror mina vänner är less att jag vill spela neger gämt!!! fast nu är det faan längesen.....
34. Kan du nudda din näsa med tungan? Jäpp! Antingen har jag lång tunga - eller korta avstånd?
35. Kan du korsa ett öga åt gången? Jäpp! Man har väl tränat då man haft tråkigt.. Kan va bra att kunna, tex då man ska ...hhmm..spejja på nån medans man pratar med en annan ??? HA HA. Eller varför inte uppträda på cirkus ??
36. Är du romantisk? Ja, men jag tror jag visar det lite för sällan. Micke är nog däremot lite mer romantisk: köper blommor, bjuder på restaurang, säger fina saker, sköter om mej som tex spolar upp ett bad med tända ljus osv....
37. Skulle du säga själv att du är lycklig? Jag har aldrig varit lyckligare! Jag lever livet - och njuter för fullt! Om man fick välja den BÄSTA TIDEN och kunna "pausa" där, alltså leva där resten av livet, så skulle jag nog välja nu. Nu kan det bara bli sämre...haha vilken inställning!
38. Vilka har du utmanat? Mina bloggkompisar!
39. Vad ska du göra imorgon? Micke är ledig så det blir en mysig familjedag. Funderar på att fara på Halloween-bad imorronkväll 18-23...??
40.Vad är klockan när du svarat på detta? 22:45

2 kommentarer:

Anonym sa...

God morgon! (Vääldigt tidig morgon...)
Tack för utmaningen men jag har bestämt att hålla min blogg fri från sådana här. Även om jag tycker att det är roligt så får jag så många utmaningar av olika slag.
Är du ändå nyfiken kan jag fylla hela ditt kommentarsfärlt med svaren! :-D

Izora sa...

fy f-n vad lång den var.. ta en kortare så orkar jag svara. :)