tisdag, oktober 16, 2007

Skellefteå idag och Stockholm nästa

Idag for jag och barnen till staaaan och shoppade lite....hihi *busigt*
Skulle nämligen köpa sandlådan som var på "Rea", och några grejjer till. Åsså hade vi ju så tråkigt hemma, så jag tänkte; what the hell - vi sticker !!
Det gick ju hyfsat bra ändå. Barnen var riktigt snälla, men nog har man fullt upp nog. Och inte är man LITEN med tvillingvagnen och alla...ehe....påsar !! *ooppss*
Det blev...jani...ÄNNU en jacka i samlingen ! Undrar varför just jag blev en jacko-man ??...och typ resten av min familj....hahahaha
Jaja...får skylla på att den var både skitsnygg ..och halvbillig..typ...åkäj...gämfört med mina andra jackor he he.
När jag kom hem vid middagstid, hade micke börjat städa och laga mat: Fläskfile, sallad och dressing till mej och potatis till dom.
*
Imorse fick jag veta en KUUUUUUL grej !!! jiiiihooooo!!
Var HELT oförberedd faktiskt!

Har lite adrenalin och pirr i kroppen än, så jag vet inte vad jag ska börja med....
Det blir nämligen GI COACH utbilning i Stockholm i helgen. Fredag och Lördag. *gaaah*
Ska Skogsplupp klara sig i stoooor-staan ??? *hua* Tänk om man blir överfallen ?? Eller nåt. Ja, blir man våldtagen får man väl vara nöjd ändå...fast hä ä nog ingen som vill.... hahahahah Nä skojja ba.... ;-)
Ja, det blev som snabba ryck, med att skriva upp vad som ska med, vad som måste göras innan (betala mina och pappas räkningar, skicka iväg pappas nya logga, tvätta kläder, ladda mobilen med både ström och penninga...krama barnen stenhårt, pussa på gubben...m.m) (ska inte gå in djupare på den saken), och såklart, att boka flyg dit och hem, boka hotell, och kolla boende hos Mickes barndomskompis F. Steinwall.
Jo, han skulle vara hemma, så jag tänkte bo hos han torsdag och fredag-natt (jag flyger ner torsdag efter 16-tiden). Jens Bygdmark blev tvungen att ta in på hotell istället för att slagga hos Fredde...ahahaha Beatuffen går först !!!
Jag hade ju så tur att han bor bara några kvarter från där kursen ska hållas !!! Vi ska passa på att gå långpromenader i stockolm, så att han får visa mej vart jag ska dom andra dagarna...hehehe.
Har även kollat upp vilka gym som finns i närheten (SÅKLART!) (tänk om jag får DAMP av att vara där själv...utan blöjjbyten och barnskrik ??? förmodligen...) och hittade SATS...och gissa vart ??
JO...mitt mellan hans lägenhet och kursplatsen !! ahhahaha Tala om tur !!! *jiihoooo*
Sen så blir det Scandic Continental lördag och söndagnatt. Japp, ni läste rätt! Beatuffen ska va där till på måndag!! Och jag ska BARA ägna tid åt MEJ SJÄLV !!! (kommer att bli skittråkigt).
Hotellet ligger nästan 3 km från kursstället, så jag tänkte passa på att ta morronpromenader dit och hem. Hotellet har ju även ett gym med min favvomaskin: Crosstrainer!!! (se bilden på gymmet).


Sen har jag kollat upp olika ställen som jag bara måste besöka: restaurangen Kalori.se, Budo & Fitness (Better Bodies kläder!!!) och kursledaren/bokskrivaren "Ulrika Davidssons" butik Diet Shop.
Jepp...det blir förhoppningsvis en sväng till alla dom åxå, men de låg lite utspritt.
1,7 km +2,2 km + 1,8 km från hotellet. Hahaha kommer att få SKOSKAV av att traska runt där - och jag lär ju dessutom GÅ VILSE ett par gånger!!!
Men jag är förberedd. Har skrivit ut VÄGBESKRIVNING till alla ställen och en karta!! Fatta se Partyplupp gå å vrida på kartan - helt Lost !! hahahah måste va en rolig syn!
Hur som helst, flyget går hem på måndag klockan 15:10. Ska bli skönt att komma hem till familjen och känna...lugnet i skogen !! ;-)
Nu har jag en hel del som ska packas och göras så.... SEE YA BABES!!! ;-)

2 kommentarer:

Gardaludde sa...

Lycka till i storstan gumman!

P@rtyplupp sa...

jo...tackar gulligumman !! ;-)