onsdag, juni 11, 2008

158 dagar kvar

Känns ibland som en evighet, men oftast går tiden så jäkla snabbt så man knappt hinner kliva upp ur sängen, så ska man sova igen ;-)
Kan bero på att man har fullt upp ungefär 100% av tiden, så man hinner inte ens märka av timmarna man är vaken!

Desto värre blir det i November.
Att hinna med alltså.

Här väntas det en liten knodd igen ;-) hihi Så kul!
Längtar så in i norden! En liten bäbis....*myyys*
Ja, ni läste rätt: tredje trollungen är på väg!! 3 barn under 2,5 år.
Hur ska detta sluta ?? hahahaha

Känns underbart faktiskt. Helt helt underbart.
Och mysigt. Kanske lite nervöst (hur f-n ska jag hinna med allt??) men ändå så jäkla underbart. Barn är livet, det lovar jag.
Tur vi har snälla barn, för än går det hur bra som helst; jag får mej ju till och med ut på flera cykelrundor och joggingturer (om än i snigeltakt) i veckan!
Inte illa pinkat! (på stickan!! hehe)

Jag är nu i vecka 18. 22 veckor kvar.
Eller; 158 dagar kvar till förlossning.
Den 15:e November - då smäller det!
Då börjar det nya kaoset!! hahaha - och ja, ni ska sannerligen få ta del av det ni också !! hihi
Varning för känsliga läsare; här förekommer både hängpattar med sprutande mjölk och total kaos psykiskt och fysiskt.
Det kommer, det kommer.



Men tänk bara på några/flera år...*visslar*
Fotbollsträning, volleyboll, stallet, skolan, kompisar, läxor, skjuts hit och skjuts dit.... Ska bli ....intressant !! hahaha

Det roliga är att alla kusiner (från var sin familj föddes under detta år);
Min syster fick en son, min bror fick en son, Mickes syster fick en son, mickes bonusbror fick en son, Mickes andra bonusbror fick en son, och nu vi då..förmodligen en son det me´!! :-) Grabbar hela högen. Snacka om vilda födelsedags-partyn eller vad ??? hahahaha
*
På fredag har vi gillparty med Kevin-gruppen. *mums*
Vi får då hoppas på bra väder! (idag skulle det regna men det blev hur fint som helst!)
*
På lördag har vi det berömda 10-års jubileumet !!! JIHOOO!!!!
(Inte jihooo att det var 10 ÅR SEN vi gick ut 9:an....)
Det är 44 stycken som kommer, och jag säger då det; Det kommer att bli SKITKUL!!
Jag tror alla är laddade till tusen!! *ladda ladda ladda*
Det blir paintball, brännboll och Beach-turnering på dagen, med en go-lunch, och sen är det Bäckerudden som gäller! Värsta goa middagen, bad i badtunnor och avkoppling i relaxavdelningen med duschar och bastu. Oj, vad kul vi ska ha!!
Dessutom kommer middags-lekarna att få igång oss lite extra...mohahahaha!!!
*
Nä, dax att röra på sig!
Ha en trevlig kväll!

9 kommentarer:

Anonym sa...

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!
Just när man tänker "ja de ska nog ta ett ledigt år från barna skaffandet" Så slår ni till igen. Men grattis :)

Hanna sa...

Grattis! Haha...jag sa det till Johan för några veckor sen ;) Men det var väl ingen högoddsare precis...

Anonym sa...

Tjohej....och bamsegrattis =) Jag sa till Willy för ett tag sen....att Bea är nog på tjocken igen *haha* Så kul för er =) Grattis igen

Anonym sa...

Grattis! Jag tyckte väl att jag såg bebismagen på dig i Söndags :-)Inte oväntat precis, grattis så mycket! Vi syns i morron. /Malin

Anonym sa...

Grattis
OCH DÅ VAR DU PÅ SMÄLLEN I FEBRUARI DÅ DU SKREV DET ILSKNA INLÄGGET OM GRAVID HUM HUM

P@rtyplupp sa...

Kära anonym...(sista)
Jag var fortfarande INTE hos barnmorskan, och är fortfarande ILSKEN för att rykten börjar spridas så lätt, trots att man bara sitter där utanför. Vi var, som sagt, hos distriktsköterskan, men satt och väntade utanför Barbro. Jag har inte varit till barnmorskan än. Så det så. HA!
Gravid och gravid... Sista mensen var i februari...HUM HUM

Ni andra: Tack så mycket! :-)

P@rtyplupp sa...

Lite tråkigt förresten, med sån där "skadeglädje" eller vad jag ska kalla det..
Speciellt av en som inte VÅGAR stå för sina kommentarer.

Anonym sa...

Hallå Tjejen!=)
Grattis=) Kimmen berättade de för mig å ja vart helt till mig,Shit ni kommer få verkligen fullt upp med 3 barn på 2,5 år=)..Men som du säger barn är de bästa som finns=) själv hade ja med velat ha fler nu men har ju en gubbe som helst inte vill ha fler men han har lovat en till iaf å ja tror ja ska spara den knodden ett tag iaf=)..Ska ju jobba i bastu i sommar så man har inte tid att må illa=) hehe..
Kramiz påer.. å ett Stort Grattis ännu engång=)

P@rtyplupp sa...

Tjena Helena!
Men du först och främst, inte visste jag att du hade en blogg! Du måst ju säga till juh !! Ska genast börja läsa igenom den...

grattis till jobbet i Bastu! Det passar dej perfekt! Hoppas att du trivs där!

Ja, om det bara blir en till liten knodd, så skulle jag nog göra som du; spara det bästa till sist ;-) Nämen, få lite mer tid till det "sista" barnet, njuta för fullt och mysa utav bara den! Det gör du antagligen rätt i.
Min sista (när nu den blir..kanske när jag är 50 ??) ska jag ha en liten "sladdis". Bara mysa och leva livet!

Ha´re bra!