fredag, juni 06, 2008

Härliga tider !!

Imorse bar det av till kyrkan.
Lillasyster Cindy tog examen idag, och de kunde då inte få bättre väder än såhär!
Vilken bra start på SOMMARLOVET! !!!

Efter kyrkan, for hela klanen Lindström och tänkte fika på cafeet, men hux flux satt vi på pizzerian och mumsade i oss var sin pizza ! haha Hur gick det till ?? :-)
Sen gick vi till Uffes kiosk och köpte en mjukglass (!!), till råga på allt. Värsta glassar-dagen...
Men sen hade vi ballong-magar allihopa tror jag !! haha

Följdes till badstranden efter det. (kände mej som en strandsatt säl där jag låg på beachen och kräla....hua..)
Barnen tyckte det var kul att bada iallafall, och jag trodde aldrig vi skulle få upp dem ur det ISKALLA (tyckte jag..) vattnet!
Kevin har faktiskt fått en liten bränna på ryggen, jag som trodde han var pigmentlös !?

Åkte hem, lade barnen och sen blev det målning (för Micke). Jag fyllde i min nya kalender som räcker till nästa år i augusti, och jag tror klåån den redan är full av projekt !! *härligt* Tycker inte om känslan av tomma sidor i en vecko-kalender...Får mej att känna mej...hhmm..tom, och oduktig. Nu vet jag vart jag är på väg och vad jag ska hålla på med (på ett ungefär) så jag kan känna mej alldeles lugn !! haha

Just nu kom jag in, efter 3 timmars effektivt målande på huset. Hela hår-skall´n är full av färg-plättar och det vette klåån hur jag ska reda ut det här ??? Man kan snacka om att få gåra hår på NOLLTID !! haha
Hur som helst... Jag har målat hela baksidan, den undre halvan. På den övre måste Micke ta med skyliften, för jag är höjdrädd !!
Men nu är det bara övre halvan kvar där bak.
Micke håller på med andra gaveln ikväll. Han gjorde första gaveln klar idag, och hade tänkt hinna med andra gaveln inatt.
Då har vi "bara" kvar 3/4 på framsidan. (+utbygnaden). Men det hinner vi LÄTT imorron! Tänk, sen har vi målat huset klart, för 20-25 år frammåt, om färgen håller vad dom lovat! ;-) ....eller förmodligen får vi upp en ljus idé att vi ska BYTA färg igen, låååångt innan 20-25 år har gått !! haha Verkar mest troligt....

IMorron är vi bjudna till Medan för att äta smörgåstårta, med alla andra som fått barn EFTER förra nationaldagen. Det är väl ändå trevligt gjort av kommunen !!!?
Dessutom ska alla "nytillskott!" få en liten present. *trevligt trevligt*
Sen torde det bli målning för våran del, så kanske vi är klara med denna målning nån gång!!
Det kändes som att målningen var största projektet (för att inte tala om det JOBBIGASTE projektet) vi hade i sommar, men nej...det gick faktiskt hur bra som helst! Och fort !! shit! Det trodde jag inte....

Nä, nu ska jag ta tag i bokföringen åt pappas företag... Har legat på latsidan med det ett tag nu...*suck*
Bara att hugga in !

Go natt efter det !!

Inga kommentarer: