torsdag, maj 14, 2009

Mer allergisk än jag trodde....

Nu är det riktigt illa alltså.
usch...så synd om mej... ;-) ha ha ha

När jag var gravid med Kevin, hade vi 3 vuxna hundar inne för jämnan. Jag köpte mej en häst, och handskades med den varje dag + en massa hö och spån.
Det dröjde bara någon månad innan jag visade lite allergi.
Jag fick utslag på armarna och halsen svall åt.
Jag tänkte att det berodde på hormoner....och att det skulle gå över efter jag fött.

Nu är detta 2 år sen och det har inte blivit bättre, sen dess.

Jag märkte det för 2 dagar sen.
Jag satt med Bambi som skulle valpa någon gång under måndagen.
Det blev ca 24 timmar innan några valpar ville ut, och då hade jag suttit och strukit henne över pälsen och masserat ryggen och nacken på henne.
Det kliades på armarna med jag tänkte att det fick jag ta.

Tisdagmorron vaknade jag med världens svullnaste hals och rinnig näsa och ögon.
Shit alltså...

Men det slog mej inte förrän en på kursen frågade om jag var sjuk.
Njae...jag vet inte riktigt vad jag har gjort....sa jag.
Men...sa hon, var inte du allergisk ?? Det är ju sånna tider nu!
KLICK! sa´re.
Jammen just ja...jag är ju allergisk mot HUNDAR !! hahaha
Ja. just nu bor det 5 hundar bredvid min säng...det kanske inte är så klyftigt ??? hahahahaha Dum får man va ibland..

Så natten mot idag har jag och Micke sovit i tv-rummet. Min mamma och lillasyster Cindy sov i vårat rum, för att titta till valparna på natten.
Jag blev faktiskt genast bättre med hostan och hals-svullnaden när jag bytte rum.
Men idag är det dåligt igen.
Klart...jag är ju ensam hemma med alla vovvar (och bäbis) så jag MÅSTE ju sköta om dem.
Ja..jag får se hur det här utvecklar sig.
Vi får hoppas att kroppen vänjer sig ?!

Jag är hes, har nästan ingen röst kvar, och svårt för att andas. Näsan är igen-täppt och det kliar i ögonen och på armarna.
Jag får nog ta det lugnt ett tag.
Micke är ju ledig tre dagar nu, så det ska väl lösa sig !?

Men det är så jäkla tråkigt att vara ALLERGISK mot favvo-djuren!! *galet!*

Nu ska jag ut och sola nästippen!

Inga kommentarer: