söndag, maj 10, 2009

Sommarstugan och Schtaan

Igår var hela familjen Lindström nere vid sommarstuge-platsen och röjjde lite.
Ja, kanske inte Röjjde, som ni tror.
Nej, vi röjjde bort lite träd och ris och buskar som låg huller om buller över hela udden.
Allt blev en fin, nej..två fina, högar som sen ska eldas upp.

Det var ändå ganska komiskt...
Vägen dit är inte så "stabil" än så den är egentligen bara lera, så alla måste åka fyrhjuling dit ner....
Det innebär: morfar, mormor, jag, micke, 3 småbarn, en sulky och en massa packning (mat, blöjjor, vatten, filtar), dick, lina och 2 barn och 1 sulky, kim sebbe alex och en sittvagn. hahaha Det blev typ hundra svängar med fyrhjulingen... Vi hade två från början, men en strejka (det skulle jag åxå göra förresten..) så det fick bli en som jobbade ;-)'
Vi fick då mycket gjort, och barnen hade då kul där dom gick omkring och hjälpte till och bar...små pinnar :-)

Sen börjar mark-arbetet.
*suck*
Om det ändå vore klart...hahahaha
Vi har hittat en timrad sommarstuga som är 27 kvadrat, som vi ska köpa. Vi får se när det blir. Sen har vi en timrad sov-stuga på 15 kvadrat som ska sitta ihop med den större, så det blir najs!
Man vill bara att det ska vara klart NU!!!!...så att man får vara där och bara njuta av sommaren!

*

Imorse sprang jag 1.6 mil.
Det var jäkligt skönt.
När jag kom hem tänkte Micke fara å se fotboll med Kevin och Elvin, så då bestämde jag och Kellys oss för att åka till Skellefteå och hitta en cykel åt na´...
Vi kom dit 15:00, och kom hem 19:30.
Kelly har varit som en ängel!
Inte tjatat, inte tjurat...Bara varit glad och lycklig!
Gått på toa varenda gång; vilket innebär ca 6 olika toaletter och 2 parkeringar. :-)

En cykel hittade vi då tillslut.
Och en massa annat. Såklart. he he

Nu är det dax för en film som Micke lånat, och det ska blir så jäkla skönt! Mina fötter behöver vilaaaa !!
Stegräknaren visar närmare 18 000 steg idag! hahaha,.,...typ 3 dagars "vanliga" dagar...!!

Iveckan ska Bambi få valpar.
Eftersom vi inte såg första gången dom pjuppade, så vet vi inte heller förlossningsdagen. Dom föder på den 63:e dagen efter att dom pjuppat första gången.
Så nu har jag hela veckan som "förlossnings-förberedelse".
Vi får se när det blir.
Det börjar bli riktigt jobbigt för henne...ligger å flåsar hela natten.
Det ska däremot bli spännande att se hur många puppies hon har i magen!
Gud vad jag längtar.
Ännu mer jobb.
Jippie.

Filmdax!
Äntligen måndag imorron!!!
Not.

Inga kommentarer: