torsdag, februari 04, 2010

För 4 veckor sen....

....Föddes lillprinsessan Kate, klockan 22:15.
Tänk vad tiden går fort!
Redan 4 veckor !!!
...och jag som inte ens har hunnit skriva min förlossningsberättelse ;-)

Än så länge så har hon mer sovtid än vakentid; sover mest hela tiden, börjar veva med armarna hejvilt när hon börjar bli hungrig och sen kan hon ligga och titta med stora mörka ögon (alla mina nyfödda barn har haft mörkbruna/svarta ögon, för att sedan bli ljusblåa...) en kort stund för att sedan falla in i sömn igen. Myspysan säger jag då bara =)
Det är SÅ mysigt att ha henne liggandes på bröstet; varmt och mysigt.
Man behöver inte göra NÅNTING annat; bara ligga stilla och myspysa hur länge som helst! Och ändå är det alldeles för kort tid.....

Kevin är fortfarande den som sköter henne mest.
Idag ville han ge henne "gacka" så han sprang till sängen och sa "GE -lillsyster-Mäj!!!". Kan man inte Kevins lexikon är det svårt att första vad han menar, men vi börjar bli vana...Han menar såklart "Jag vill ge lillasyster mat!". Visst var det lätt ?
Jag gick dit efter ett tag, och då hade Kate ätit upp allt från flaskan, och bägge två låg och sov tätt intill varann med pannorna mot varandra. Det var så gudomligt sött! Kevin hade armen under Kate´s huvud och sen den andra armen höll han om henne runt magen.
Han är ju "JIKTIGT" duktig Storebror - bara 2,5 år gammal !

Tänk att man har fyra underbara små barn.
Jag måste vara den lyckligaste i världen =)

Inga kommentarer: