måndag, februari 22, 2010

Kelly och vindruvan....


I helgen har vi faktiskt haft en lugn helg hemma, hela helgen....
Bara varit hemma å busat ;-)

I lördags låg det en mosad vindruva på hallgolvet, med själva vindruvan på ett ställe och innehållet en bit i från; typ som att nån hade trampat på den och ingredienserna hade hoppat ut och splatcha en bit bort...

Då gick Kelly dit och sa: Mamma, kolla, här är vinet!
Jag: Nej, Kelly, det är ju en vindruva.
Kelly: Nää mamma, DÄR är vindruvan, och HÄR är vinet!

hahahaha
Ibland är man lite för puckad för att va förälder....hahaha

*

Nu är fönsterna till övervåningen beställda!!
Golvrören är också beställda.
Direkt de kommer är det bara att sätta igång arbetet! och SOM vi längtar!!! *står redo med spik och hammare* ;-)
Det ska bli så jäkla skönt att få dubbelt så stort hus....:!!!!!
360 kvadrat ska vi väl ändå kunna klara oss på ?? he he
Fast....man vet ju aldrig ;-P

*
Idag är Kelly och Kevin på dagis.
Min snälla mamma kom hit och skötte Elvin och Kate medans jag körde dom till dagis, och sen for jag och handlade lite ägg å grädde (typ det som går åt här hemma ha ha).
Måndagar är egentligen ganska sköna dagar....
Gubben är på jobbet (hahaha) och två är på dagis, så jag hinner va med Kate och Elvin - mysa så mycket jag vill - och stöka bort efter en vild helg hemma ;-)
Nu ska barnen sova lunch - och jag tror banne mej mamman ska det me =)

*ZZZZZzzzzzXZZZZZZZzzzzzZZZz*

Inga kommentarer: