måndag, februari 01, 2010

Vägning på lillskruttan


Imorse var det dags för Kate att väga och mäta sig.
Lilltjejjen har ju blivit stoooor *griiiiiin*

3,5 veckor gammal är hon nu, och det är helt ofattbart att tiden gått så snabbt!
Hon väger nu 4345 gram och är 53,5 cm lång.
Hon har redan blivit 2,5 cm längre, och 500 gram tyngre, sen hon föddes!
Jag som trodde hon skulle vara liten för evigt ;-)

Natten till idag gick hyfsat bra ändå.
Kate åt 23:00 + 2:30 + 7:00
Bästa natten hittills!
De andra barnen sov också bra, så man får väl säga att det var en lyx-natt ändå (om jag bara lagt mej tidigare än 1:30...hahaha).
Kevin kom till oss vid 5-tiden, och Kelly nån halvtimme efter....men de lade sig direkt och somna hos oss *tur*....ibland går det inte riktigt SÅ smidigt....:-S

Idag är Kelly och Kevin på dagis, så jag har "bara" 2 hemma.
2 barn måste vara det lättaste som finns, hahahah!
Skönt är det då, tycker både mamsi och lillebror (som får leka alldeles i fred utan bråk!!).
Ska passa på att städa, elda, och sen springa på bandet när Elvin (och förhoppningsvis Kate) sover lunch =).
Nu ska jag däremot skriva i alla barnens "När jag var riktigt liten"-pärmar, om allt som hänt senaste tiden! Det lär ju ta ett tag......
Det gäller att fylla i med jämna mellanrum, så det inte blir så mycket varje gång.

Ha en TREVLIG MÅNDAG !!!!

Inga kommentarer: