tisdag, februari 02, 2010

Sådan mor sådan dotter....


Morron är det värsta jag och mina tjejjer vet.
Det värstaste värstaste.
Usch!
Om man bara fick ligga kvar och dra sig i någon timme till....och en till.....(hehe)

Kelly är väldigt trög på morron (och enligt rubriken så hör jag nog åxå hit...hihi).
Och de dagar vi har dagis (måndagar och onsdagar) så lyckas hon alltid få någon "Konstig sjukdom" som gör att man bara MÅSTE få sova liiiiite till......

Kelly använder alltid ordet "RIKTIGT" på morron, för att få mej att förstå att det är ILLA !! ha ha (Hon kan dock inte säga R än....)

Till exempel så hostade hon till (lite tillgjort) i måndags, och sa med tillgjord darrig röst:
-Mamma......*snörvel* (fast hon inte är sjuk)...Idag är jag JIKTIGT fökyyyld !!! *låssashost*

Och gången före det:
-Mamma....idag ä jag "JIKTIGT tjött" (trött).

Och gången före det:
-Mamma....idag är jag JIKTIGT sjuk.....

Ja, det tar som aldrig slut. Hon försöker verkligen övertyga mej.....hahahaha
Det funkar inte så bra....
Jag vet preciiiiis hur hon kommer bli när hon börjar skolan.....
Jag känner på mej att det kommer att bli en hel del tjat från min sida.

Inga kommentarer: