onsdag, juni 09, 2010

Sommarlov !!!

Imorron börjar första dagen på barnens sommarlov !! (help!!) he he...
Sista dagen på dagis idag (9:00-16:00) sen är friden slut. Ingen mer "semesterdag" med BARA två barn....bara att kavla upp ärmarna och ta på sig Tålamods-dräkten ;-)

Men det blir HÄRLIGT!!
Bara vädret vill visa sina bästa sida så kommer det bli hur skönt som helst att vara ute och hitta på grejjer!
Micke får semester på fredag; så TVÅ DAGAR kvar !! *jihoooo*
SÅ-JÄKLA-SKÖNT!!

Hela familjen ska va hemma resten av JUNI, hela JULI, hela AUGUSTI och halva SEPTEMBER.
Visst låter det som en underbar SOMMAR!!!???

I september börjar dagis om, 15 timmar/veckan + att vi ska inskola Elvin (*griiiin*)! Min lilla myspropp som bara älskar att va hemma och softa med morsan å syrran, ska nu hux flux bli "stor" och börja på dagis. Han fyller 2 ÅR i oktober, och jag tycker att tiden har gått alldeles för fort! Herregud, jag hänger inte med......

Men men, det är länge (??) tills dess (vi får hoppas att tiden går sakta i sommar!), så nu får vi ta å njuta av varandra och av sommaren som vi längtat till och bara Njuta av Livet !
Det ska bli så jäkla NAJS!!

Idag är det en Trött-dag.... Till och med barnen (och jag) försovde oss till 8:30 (dagis börjar 8:45) och det kändes helt galet trött.....
Vi var i Malå igår, hela tjocka släkten, och firade min mormor Thyra som fyllde 70 år igår!
Jag som trodde jag skulle fira mormor 60 år, men väl där sa dom 70, ha ha ha. Jag måste ha varit lite "borta" i 10 år....för sen insåg jag att mina föräldrar fyller 49 år i år, och mormor skulle va galet ung (typ 10 år!) om hon skulle fylla 60! HA HA! Puckoplupp...
Det var ett jättetrevligt "kalas" med god mat och trevligt sällskap - och en underbart vacker mormor !!!
Jag fick däremot världens knävärk så vi for hem tidigt, typ 19:30 tiden....Bädda ner mej under duntäcket (helt crazy att man fortfarande har framme duntäcket fast det är JUNI!!!) med en massa painkillers (som jag aldrig äter i vanliga fall) och zappa på teven..... Jag fattar inte hur jag stod ut med denna värk dygnet runt från 1996-2006......fy fanken.....
Nu mer (tack å lov!) vet jag hur jag ska hålla den borta (med träning varje dag och så lite kolhydrater som möjligt), så jag kan leva ett normalt liv.....Nåja, ganska normalt. HA HA HA.

Nu ska jag bada barnen, lägga isäng pojkarna, rita lite med Kelly och sen städa bort sen flickorna lagt sig.....Sviterna från gårdagen sitter i, så jag känner mej riktigt mega-trött.....
Gud vad jag ska snarka ;-)

Inga kommentarer: