onsdag, juli 14, 2010

Hemma och tillbaka till rutinerna =)

Borta bra men hemma bäst, heter det inte för ingenting ;-)
Jag kom på mej själv i Piteå att jag trivdes som fisken i vattnet. Barnen lekte 100% av tiden, och Kevin älskade när det var "Äventyr" hela dagarna - lite mer hans stil =)
Luften var varm och fuktig. Jag fick en lätt utomlands-känsla där jag satt i solstolen - dock inte många minuter i sträck för jag var tvungen att springa efter barnen på campingen titt som tätt - med stekande sol och de lätta briserna. Riktigt härligt. Ändå är det härligt att komma hem på ett sätt.... "Vanlig" mat, våra vanliga rutiner, hemma-miljö och allt det där...

Älsklingen och de två minstingarna kom upp till oss i Piteå i fredags, precis som min mamma och pappa + husvagn. Det kändes mycket bättre att semestra med hela familjen än att vara där själv, nog för att det var skönt att vara bara jag och de två äldre för ett tag ;-) he he
Men jag fick känslan av att man inte känner sig HEL förrän hela familjen är samlad, precis som det är tänkt - antar jag. Det fattades något hela tiden. Min familj.
Vi fick 4 härliga semesterdagar tillsammans på Piteå Havsbad, med både sol+bad vid havet, en hel dag på leklandet Nimbys Värld och lite shopping, grillning och allt annat "campinggöra" ;-)
3 böcker hann jag avverka också; Camilla Läckbergs 6:e (tror jag... Den Sista iallfall) "Fyrvaktaren", och sen påbörjade jag serien "Twillight" (på svenska då) och hann med 2 av böckerna. Lite beroendeframkallande att läsa serier på det här viset; man kan som inte sluta! Boken hänger med på toan, i sängen, vid matbordet, ute på gården och ja, hade inte uteluften varit "förgiftad" med bondens Dyng-spridning idag (alltså bonden´s KOR´s dynga - inget annat) så hade jag suttit ute i den kvava härliga sommarvärmen och plöjt resten av serien precis nu. Jag funderar om det kan vara riktigt lagligt att sprida dynga bara sådär; mitt på en solig sommardag, utan förvarningar eller andra restriktioner....*suck*. Jag hade iallafall inte ute sängkläderna, som jag haft PRECIS på denna dag 2 tidigare år....De blev inte vädrade på ett bra sätt kan jag lova. Direkt in i tvätten med dom.Skratta på du!


Hela huset luktar ko-dynga dessutom.
Pratade med grannen längre ner i byn, när jag sprang förbi med tunga flåsande jogging-steg, och han hade vaknat av att hela huset luktade dynga.
Snacka om att man kan vakna på fel sida en sån dag.....

Jag har precis duschat efter spring + cykelturen och ändå så har jag redan fått på mej denna outhärdliga kolukt på mej igen.
Jag måste skrubba mej när värsta lukten har försvunnit med vinden - om den nånsin gör det......
Svinto och maskindiskmedel brukar funka, enligt min kompis som jag råkade färga inte bara håret, utan även pannan och öronen kolsvarta en gång i tiden - ha ha ha!
Jag kan fortfarande inte glömma våra desperata försök att skrubba bort den så intensiva svarta färgen på en galen tonårings hud. HA HA HA!!
Ja, jag är inte en fullbokad hårgfärgerska sedan dess... *fliin*. Inte av henne iallafall.

Nej, idag blir det hundratals tvättar och diskningar som måste göras, sedan vi kom hem från semestern verkar högarna aldrig ta slu. Jag kan inte FÖRSTÅ hur mycket tvätt det blir på bara 11 dagar!! Säkert 2-3 byten på ungerna varje dag; ja, åsså sölkorven Micke då....hahaha
På tal om semester....Nu har Micke kvar ENDAST två månader innan hans pappaledighet/semester är över. 1 månad har gått, och jag fattar inte hur fort det har gått!
Egentligen skulle hans semester varit över nu, och det är helt GALET hur kort en "vanlig" 4-veckors semester kan kännas. Man hinner knappt varva ner innan man börjar gruva sig och varvar upp igen för att börja om att jobba igen. Det borde vara förbjudet med bara 4 veckors semester. Ni kanske ska rösta in mej i regeringen, för jag skulle direkt beordra minst 8 veckors semester för alla i hela världen. Förmodligen mer.

Oj. Tvättmaskinen ropar på mej. Bäst att lyda order och proppa den full med barnkläder så man får något gjort i den här skitlukten =)

Inga kommentarer: