torsdag, oktober 14, 2010

9:e september ??

wooot??
Var det så länge sen sist jag skrev ??? Jag som trodde jag skrev en gång per dag...hahaha (i huvudet kanske!?).

Livet fluffar på. Barnen har dagis 2 dagar i veckan, och de dagarna är jag och Kate hemma och mysar på. Och städar. Och tränar. Och bygger på övervåningen.
Just idag har jag grundmålat 2 av barnrummen med vit färg, så att tapetlimmet ska fästa bättre (och förbrukas mindre).
Igår grundmålade jag hela tv-rummet + hallen + trappuppgången, så nu är det "bara" 2 barnrum kvar och vårat Master Bedroom.
Det ENDA som är riktigt klart är min Walk-in-closet; och det är ju det viktigaste! ha ha ha
Ska på IKEA i slutet av månaden och inhandla garderobsystemet så är min klädkammare klar! (ajaja, Micke ska åxa rymmas där, men....ahhh....det blir najs med mycket PLATS !!).

Näst på listan är att Micke ska slipa rummen som jag ska grunda, och sen (på fredag) ska resten av elementen sättas upp och på Lördag ska vi börja spika upp innertaket (träpanel som är grundmålad - och måste sedan Toppmålas 1-2 varv).

När DET är klart; är det dags för TapetserarPlupp att börja smeta upp alla tapeter!
LÄNGTAR med stora bokstäver!
Det är ju det roligaste! (Man ser ju slutresultatet!!).

Näni, nu ska jag passa på att köra ett INtervallpass i källarn på löpbandet medan Kate sover !!
Tjing!

Inga kommentarer: