måndag, oktober 18, 2010

Din Kväll Ikväll

Såja.
Allt är grundmålat; HELA övervåningen (160kvm + innerväggar).
Alla innertak, utom i tv-rummet (halvklart), sitter uppe.
Vi har grundmålat taket i vårat sovrum, Kevin´s rum och i Elvin´s rum; sen tog färgen slut.
Har fått hem en ny leverans idag, så ikväll ska jag måla Kelly´s och Kate´s rum.
Micke ska spika fast innertaket i tv-rummet (ca 10 x 4 meter + utbyggnad) när han och Kevin har haft sin Pappa-son kväll.

Jag och Kelly har Mamma-dotter-kväll på Torsdagar. Då cyklar vi /eller kör bil, till stallet, Kelly rider 45 minuter, och sen far vi hem, Fikar go´fika med pappa (Kelly bestämmer fika). Vi får inte en syyyyl i vädret för tjatter-Kelly pladdrar på i ett och man ser riktigt hur hon myser =)
Sen får hon lägga sig i våran säng och somna där, vilket hon ÄLSKAR!

Måndagar har Micke och Kevin Pappa-son-kväll. Det blir oftast Simhallen och sen hem till go´fikat och våran säng =)
Jag frågade Kevin imorse: Vad vill du göra på "Din Kväll" ikväll Kevin ??
Kevin: äm...äm.-...köra skooooter! Och.....skotta SNÖ!!!
hahaha....sötingen.
Det blev simhallen ändå tillslut =)

Idag har jag tapetserat hela dagen. Barnen har varit på dagis och Kate har suttit i gåstolen hos mej, och sen sovit 3 timmar...
Min svägerska Lina hjälpte mej att tapetsera så det gick hyfsat bra idag!
Vi gjorde klart Kevin´s rum och halva vårat sovrum.
När hon skulle hem, tog hon Kate med sig, så jag fick göra klart det sista "finliret". Micke kom hem med alla ungarna 1,5 timme senare, så då blev det lite mindre gjort ;-)

Middag, duscha och sen isäng med onghopen =)

Bara att byta om till målarkläder och stoppa rollern i färghinken, för här ska målas!
Jag ger mej inte förrän jag är klar med alla "smårum"...

Hej hå!!

2 kommentarer:

Namárië sa...

Vore kul att se en planritning på övervåningen :)

P@rtyplupp sa...

JO, hade tänkt lägga upp en...nån gång ;-)
Det kommer det kommer =)