lördag, november 06, 2010

InredningsPlupp

I veckan har det blivit nästan en Heltid på övervåningen + nere med barnen på dagarna.
Vid 01-01-tiden har vi lagt oss för att sova, och sen har det varit på tok för mycket nattliga äventyr med ALLA fyra småtroll....
Kate håller på att få tänder, så hon vaknar i tid och otid.
Elvin klättrar över spjälsängen och tycker att det är morron vid tretiden...
Kevin kommer till oss vid 2-tiden, så vi ligger alltid och trängs i sängen.
Kelly får inte sova ordentligt, för hon sover med Kate på natten, och som sagt...hon ligger och gråter var och varannan timme, så på morron (och förresten resten av dagen) har Kelly världens sämsta humör och orkar ingenting; orkar inte äta, orkar inte leka orkar inte vara ute. Hon är helt slut stackarn, och jag tror faktiskt att hon håller på att växa också....
Uppe vill vi såklart göra maximalt av tiden vi är där och jobbar, så vi gör vårt bästa för att få det klart nångång.

Igår hade jag ett 13-timmars pass där uppe (från 12:00 till 01:00).
Jag skruvade ihop 2 expedithyllor + 16 plastlådor till dem, Skruvade ihop Kellys nyinköpta säng med två sänglådor under sängen (INTE lite smådelar!!), skruvade ihop 2 kontorsstolar åt stor-barna, och skruvade ihop 4 stora garderober till våran klädkammare. *pust*

Idag har jag satt ihop 5 stycken garderober till + satt in all inredning (hyllor, lådor, mm) till garderoberna. NU är jag äntligen klar, och jag är så NÖJD att jag gjort allt själv =) Oftast brukar jag ju alltid ta hjälp av Micke med skruvandet (eftersom han är snabbare) men nu håller han på att (f)ELA (hihi) och sätter in elcentralen där uppe, så han är upptagen med sitt.

Nu är soffan beställd också.
Den kommer om 2 veckor. DÅ JÄKLAR ska vi inviga den med 5 filmkvällar på raken =) hihi
Men snacka om att vi LÄNGTAR!!
Nu går det som tyngst.
Dels är alla barn i otakt med allt och alla, och det blir lite sömn, OCH man ser slutet och då börjar man nästan känna efter (för mycket) och det känns plötsligt riktigt jobbigt! SUCK!!

Men men, bara att bita i, sluta tänka på allt som är kvar att göras, och bara gasa och köra på. SNART får vi våran belöning = VILA tusen gånger om!! och en färdig övervåningen (för att inte tala om färdiga föräldrar ;-S )

Om två veckor....det låter magiskt nära!
Bara upp och fortsätta jobba nu när barnen har somnat!!

Ciao!

Inga kommentarer: