måndag, november 01, 2010

Snart klart....


...eller hur det nu var ;-S


IKEA-resan gick bra.

Jag, morsan och syrran åkte med bussen dit 6:30, kom dit 10:30 och började shoppa loss.

Jag kan lova att det var INTE LITE folk där. Löningshelg...*typiskt* !

Busslass efter busslass strömmade in och stressen och paniken ökade för varje klunga.

Jag fick veta av buss-schauffören att vi bara fick köpa 1 garderobstomme var (max 3 st i mån av plats) så lagomt besviken och arg stod jag där och visste inte vad jag skulle ta mej till.

Det är garderob-veckor på IKEA till mitten av November, och jag kom dit för att köpa garderoberna till nya övervåningen och till nya tvättstugan..... Det vill säga; ca 12 stommar.

1 stomme räcker inte långt. Och inte 3 heller för den delen :-(

Ja, för att göra en lång historia kort, så blev det tillslut så att Micke tog bilen och släpen och kom till Haparande för att hämta upp allt jag skulle köpa.

Det blev ju "bara" (ironisk) 70-80 mil på en afton....

När vi kom hem hade jag en sambo med lagomt trötta ögon =S och själv hade jag lite "Lätt" ont i fötterna (håhåjaja).


Garderoberna blev då inköpta, och alla expedithyllor, lådor, hyllor, madrasser och allt annat som ska upp på övervåningen.

Så.....snart får man börja inreda!


Igår tapetserade jag Kellys rum och Kate´s rum.

Idag har jag lackat Kellys golv, och jag ska städa Kate´s rum på tapetgrejjer så kan jag lacka hennes golv också. Måste bara vänta tills barnen lagt sig och ska sova först.

Jag ska hinna träna ett pass (hemma) och KANSKE hinner jag påbörja tapetsera Elvin´s rum; det enda rummet som är otapetserat!


Mickes elgrejjer/elcentral har kommit idag så nu kan Micke dra färdigt all el.

Våran kamin, som vi fick för någon vecka sedan, hade sprickor på underdelen så vi väntar på en ny.

När kamin sitter uppe, och elen är dragen, och Elvin´s rum tapetserat, ska vi lacka golven som är kvar (tv-rummet/hallen, Kate´s rum, Elvins rum).

Sen ska det göras fönsterkarmar och listor runt tak,väggar, dörrar och fönster.


SEN får jag ÄNTLIGEN skruva ihop alla garderober (jippi förresten) och börja inreda övervåningen.

Målet var att "flytta in" på Farsdag.

Nu råkar ju farsdag vara nästa helg.

Vi får se om vi hinner...... Vi ska jobba som djur för att följa planen ;-) *spännande*


Nu ska jag fika kvällsfika med Kelly och Kevin så att dom får gå å sova nångång ;-)
Småbarna ligger redan och sussar så gott =)
Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer: