onsdag, september 21, 2011

Min duktiga Elvin

Elvin; familjens tänkare, gladputte, ordningssamme, betraktare, traktorälskare,
finurliga charmtroll och gofis på en och samma gång, har blivit "stora killen" nu =)
Han fyller 3 år i slutet på oktober men har redan i sommar visat
hur duktig man kan vara som lillebror ;-)

I juli, då vi var på campingsemester med husvagnen, bestämde han sig
för att sluta med blöjja och börja gå på toa; som en storkille :-D
Vi hade inte tänkt börja med det där och då (mitt i semesterkaoset);
men tydligen hade vi inget val ;-)
De andra har vi fått till att sluta med blöjja, tutte och gacka när de varit 3 och
det har känts som en bra ålder.
Då har de fått välja var sin present och fått den efter 1 veckas uppehåll.
Och aldrig har det varit problem, bråk eller sura miner när
avvänjningsperioden har börjat.....

Nu har Elvin, som sagt, varit blöjjfri sedan Juli.
Inte en olycka (mer än lite droppar i kallingarna) sedan dess.
Och....
Kvällsgacka (varm mjölk i flaska) och tutte har han nu varit utan i lite mer än 1 vecka!
Bara sådär!
Jag sa bara vid ett tillfälle "När du slutar med tutte och gacka ska du få en traktor och en släp".
Han kastade ut tutten direkt och ville absolut inte ha gackan.
Sen har han bara fortsatt med duktigheterna =)

Så, idag, när jag, Kelly och Kevin for till Skellefteå som tvärest för att lämna in en TV på lagning, så köpte vi en blå traktor + släp som han ska få imorron
(han sover nämligen hos sin farmor och "nonivar" ikväll).
Det är han värd, min duktiga lille spelevink =)

Och plötsligt, så har man BARA ETT blöjjbarn kvar;
med både tutte, snutte, gacka och allt vad det är =)
Meeeen, Rena semestern ;-)
(både för blöjjbytarna och plånboken!!!)

Jaja, jag vet; det kommer en ny blöjjis i januari; men låt mej få njuta tills dess =)

Elvin; du är BÄST!

Inga kommentarer: