tisdag, juli 24, 2012

Väggord

 Här har jag ritat ett eget väggord, ovanför våningssängen, ganska stort.
Jag har skrivit med spritpennor, direkt för hand.
Det blir bara fel när jag ska försöka göra något noggrant, måttat och "för-skriva" med blyerts,
så jag börjar rita direkt utan kludd =)
Funkar för mej!


Här har vi dagens mysgrabbar, med sina nya frilor :-)
Igår hann jag med en hel del; vi åkte hem till huset och jag städade,bäddade, dammsugade hela huset, tvättade all tvätt, och allt blev diskat, betalade räkningar, gubben klippte gräset,
och jag hann till och med träna i hemmagymmet =) OCH cyklade en timme med 4 av barnen i cargon.
Innan duschen hann jag klippa Kate´s lugg, Kevin, Elvin och gubben till kort sommarfrilla =)
Elvin & Kevin


 Idag satte jag och gubben upp ett väggord (i klister) i allrummet/hallen.
"Don´t Dream your life, Live your Dreams"
är vårat största motto här i livet.
Vi försöker komma ihåg att livet är kort, ibland kortare än man tänkt, och därför är det viktigt att man inte bara går och drömmer om vad man ska göra med livet; Lev som du vill ha livet - varje dag!
Det var också därför vi köpte sommarstugan.
Vi visste att vi ville ha en sommarstuga i framtiden, och i år skulle vi ansöka om bygglov och börja bygga vår egen, precis när denna stuga dök upp!
Vi tyckte det var klokare att köpa en färdig stuga där allt var klart, och alla möbler och alla grejjer ingick än att ägna närmaste 10 somrarna åt att bygga något åt familjen.
Och det var klokt, såhär i efterhand!
Som vi brukar säga; att man har noll kronor på kontot spelar ingen roll så länge man använt pengarna till att leva livet och njuta av dagen!
Man vet aldrig när det tar slut!

Nu ska vi inte bli sentimentala ;-)
Men det kan vara klokt att tänka på att Livet är kort,
så att man verkligen Lever Livet varje dag.

Vi har fått lära oss det den hårda vägen.
Min farbror dog då jag var 5 år gammal, och han var 20 år.
Hans motto var alltid "Lev Livet".
Han var bekymmerslös och gladsint och en väldigt lycklig person.
Jag minns honom klart och tydligt, men jag har också fått mycket berättat.
En dag körde han hem mitt i natten och bilen fick vattenplaning, voltade mot ett träd, och Mikael dog när brandkåren och ambulansen kom.
Jag minns fortfarande natten då polisen ringde hem till oss och berättade.

"LEV LIVET"
fick en mening.
Det var hans budord till oss.

Inga kommentarer: