torsdag, juni 21, 2007

Dags att föda !



Det känns som att jag är heeelt redo!! Jajjamänsan!!
Jag kan föda nääääär som helst!!

Jag som trodde att jag skulle få åka tidigare än BF 20/6 !! Det blir nog lite så när man fått åka tidigare förra gången...... *suck* Så nu är väntan dubbelt sååååå lång!

Fast samtidigt - det är nog bara att passa på att njuta av tresamheten, lugnet i kaoset, vardagliheten, rutinerna...för snart blir det kaos i kaoset! :-)


Snart vänds våra liv upp och ner - IGEN - för en lång tid framöver, och då tänker man nog tillbaka på tiden då bäbisen bodde så trivsamt i magen ;-)

Ibland då det är som jobbigast att vara mamma, brukar jag tänka på tiden då vi var TVÅ.... Tanken börjar vid: Gud så skönt det va...men hoppar snabbt över till: Gud så TRIST vi hade det! :-) Det är säkert! Ingenting skulle kunna överträffa det man får uppleva med ett eget barn! Förhållandet blir på en helt annan nivå, en själv ändras till en annan personlighet (inte helt, men det är många nya sidor som trillar fram), man...ja....mognar...typ. Och tänk allt roligt och spännande man fått uppleva med ett eget barn!! Alla skratt! Det är helt underbart!


Vad gjorde man förr egenligen ??? Seriöst?? Hela dagarna, hela kvällarna, hela helgerna ?? Så mycket TID man hade ! Och inte gjorde man nåt speciellt.....som typ räknas! Men nu har man så mycket TID till ROLIGARE saker, till värdefulla saker - som räknas! Man är en del av ....ett liv...ett familjeliv... ja, det är lite svårt att förklara...Man är alltid en familj från och med nu! Tillsammans är vi starka !


På sätt och vis går det rätt bra att gå å va gravid just nu.... det är ju inte direkt superjobbigt! Det är bara...som vanligt....typ.... Jag har ju gått i 40 hela veckor nu.....så jag ska nog klara nån vecka till! Men nog skulle jag åxå vilja se vem som bor där inne....jojjomensan! Nyfiken är man väl...tihi!

Vi tror att det är en liten pojke som väntar på att få möta dagens ljus ....nån dag....framöver ;-) Isåfall blir det en Kevin, eller Kelvin, vi har inte bestämt oss än för vilket av dem.... Vi får väl se "vem" det är där inne....

Mellan-namnen blir Daniel (efter Mickes bortgångne farfar) och Michael. Efternamnet blir Lindgren.

Kelly heter: Belinda Kelly Michaela Lindgren. Michaela är efter fler olika; först och främst efter sin pappa Michael, sen efter moster Cindy, som åxå heter Michaela i mellannamn. Hon i sin tur döptes till Michaela efter våran bortgångne farbror Mikael Lindström (dog då jag var 5 år..han var 20, skulle fylla 21 om 3 dagar).

******
Förra natten låg jag vaken typ hela natten pga. förvärkar. *spännande*
De började 23:45. 00:15. Fick en varje halvtimme. Sen började dom komma med 15 minuters mellanrum. YES! tänkte jag, nu är det på gång....även om 15 min är lååångt mellan, men jag tänkte att de skulle bli tätare... Klockan 4 somna jag som en stock...vaknade 5:30, då Bambi ville ut å rastas...åå då va förvärkarna som bortblåsta!! suck!

Vi får väl se om dom kommer tillbaka inatt då....eller om jag SKA MÅSTA VÄNTA TILL JULI!!! Du kan komma ut nu! DET ÄR INTE ROLIGT LÄNGRE !! ;-)


Det ska bli så spännande att få träffa lillgrodan !! Jag längtar ihjäl mej!

Det är åkäj att komma fram nu !! ;-)

Inga kommentarer: