tisdag, juli 07, 2009

Födelsedag och Ny trapp!

Full rulle idag.
Vilket iofs. är bra.
Man får något annat att tänka på, även om minnet av Bambi dyker upp hela tiden.
Barnen frågar efter henne, man "ser" henne, man kollar om hon ligger på sin plats..osv.

Micke fyllde år idag, så vi har haft massor av besök idag.
Mycke´ tårta och go´fika ;-)
Alla kom där vid 14-tiden...

Just efter lunch kom även de flitiga trapp-byggarna och satte in våran nya trapp!
Det vart så helveeetes snyggt att ni anar inte :-)
Ni ska självklart få en bild på den, men inte iqwell.....

Nu finns det som inget mer att skylla på; Trappen sitter där den ska sitta, så nu är det "bara" att börja bygga på övervåningen :-)
Känns som ett riktigt glädjeskutt samtidigt som det känns som ett stort suck!
Det blir skitkul att påbörja den tomma övervåningen, och samtidigt vet jag hur mycket jobb det är med den....Och detta jobb ska göras sen barnen har lagt sig. Ni anar säkert, precis som jag, att det lär ta ett tag ;-)
Arga snickarn skulle nog svära lite först och sen fråga: Hur i helvete har ni tänkt hinna allt det här??
hahaha
Våran treåring har dessutom sagt till oss, och alla andra, att när hon fyller 4 år ska hon ha ett eget rum där uppe :-) ha ha ha,,,,jaadu Kelly, vi ser ju.....
Hon är väl kanske lite less på lillebror Kevin som vägrar somna 19:00 (och väljer 21:00 istället - inte helt utan bråk och skrik), och sen stiger upp precis klockan 6:00 (då hon hellre skulle vilja sova till 8!). Ja, till och med jag skulle bli galen! ;-)
Och snart ska ju lillebror Elvin flytta in där också.
Han är däremot lite duktigare på att sova; somnar som en stock 19:00 och vaknar när Kevin väcker han på morron, så det känns ju skönt.
Men nog vore det skönt med var sitt rum till barnen, så dom får sova det dom behöver, och får ha sina grejjer var för sig.
Samtidigt tycker jag att det är nyttigt att sova i samma rum....
Jag menar; det var ju så dom gjorde förr!
Mormor var väl 16 syskon i samma rum, och det blev ju människor av dom me :-)
Jag ser det såhär; dom som sover, lär sig sova hårt, och alla i samma rum lär sig att samsas om grejjerna, hålla ordning på sitt, och lär sig också att respektera andra.
Det är inte dumt.
Men jag förstår att Kelly, som är lite mer ordningssam och pysslig än sin vilda lillebror, vill ha ett rum för sig själv.....

Nä, nu ska jag och Micke stöka bort efter kalaset, skåda trappen litegrann (och njuta!) och sen blir det att slänga sig i soffan och mysa framför en film.
Inte lika mysigt utan Bambi dock....

Inga kommentarer: