tisdag, juli 28, 2009

Pinsamt på stan...

Jo, jag och ungarna drog till Skellefteå efter lunch.
Elvin fick däremot vara hemma hos min syster, vilket visade sig vara ganska lyckat; Jag lade han då jag lämnade han där efter lunch, och Micke väckte han 16:00 då han slutade jobbet....hahaha...han sov som en stock, så Kim hann aldrig sköta =) *skönt*

Däremot hade jag, Kelly och Kevin en sjådig dag...
Har sprungit på alla affärer, både på söder, uppe på solbacken och sen inne på stan.
Kelly har kutat efter mej hack i häl, med sin handväska hängandes på ena axeln (och hon fick ta hand om min börs, för jag glömde min handväska hemma...)
Kevin försökte jag spänna fast i sulkyn så gott det gick.... När det gäller att gå på stan, så får han lite damp direkt, och klättrar helst på ALLA hyllor han ser!!!

När vi var inne på Ö&B försatte Kelly mej i en högst pinsam situation.... *rodnar*
Vi skulle handla två stora soptunnor, när hon utbrister att hon måste på toa och pinka.
Jag plockar på mej de stora tunnorna och vi springer mot kassan.
Där hittar vi en man som arbetar där, och jag frågar:
-Finns det någon toa här åt lilltjejjen ?
-Javisst, säger han, gå bara förbi kassan och sen till höger.
Kelly utbrister: -Varför har han så stor mage mamma ??
??????
*hjälp*
Kelly igen: mamma, varför har han så stor mage ??

....ehe...*pinsamt*
vad säger man ??

Jag säger tack till mannen och svänger därifrån, och svär tyst för mej själv över dotterns ständiga " varför, varför, varför" - frågor om ALLT OCH ALLA!
Hon ger sig inte förrän hon fått ett svar, och ibland är det både pinsamt och döjobbigt !! ;-)

Ja. Sånt är livet.

Vi kom hem 17:30 till Micke och Elvin, som dukat fram för maten som jag tog med mej från stan; Wokad kyckling med cashewnötter, från Tatung. Mumsfilibabba!

Nu ska jag lägga upp benen i soffan och bara SLÖA!

Inga kommentarer: