tisdag, juli 21, 2009

Två lek-dagar gör susen ;-)

Ikväll kom jag och alla 3 barn hem från Piteå Havsbad.
Det var så jäkla skönt att vara där och semestra, om än det "bara" var i 2 dagar, och det var så jäkla skönt att komma hem! :-)
Väl där kändes det som att vi skulle kunna stanna hela säsongen!
Åkte dit söndagkväll. Kom fram där vid 21-tiden. Jag hann ikapp min mamma och pappa, som körde husvagnen, just före Piteå.

Packade upp alla grejjer och lade barnen. Nåja. Försökte lägga barnen.
De hade sovit på vägen dit i 1h 40 minuter, så det var inte det lättaste.....
Kevin var vaken till 01:00, hur pigg som helst, men de andra två somna typ 22:30.
Men så är det ju bara semester ibland ;-)

Måndag (igår) hade vi supersoligt, varmt och skönt, så då packade vi lite grejjer och drog ner till havet. Skönt som attan!
Jag hann till och med bränna mej på armarna och nästippen ;-) Första soldagen i sommar för mej,....jag vet, det låter helt galet! När det var värsta sommarvärmen, satt jag på lektion nere i Stockholm och svettades ;-(

Efter stranden åkte vi in till Piteå på en shopping-runda.
På lördag har vi släktträff, så jag handlade nya kläder till alla 3 småtroll..
Snacka om kul att shoppa! he he

Sen for vi tillbax till husvagn, och skruvade ihop alla grejjer moffa köpt till barnen...
Kelly fick ett set med barnvagn, dock-matstol, dock-rese-säng med alla tillbehör, och Kevin fick en mini-motorcykel som är eldriven.. Hahaha, dom var så nöjda och glada över grejjerna!

Vid middagstid for vi på restaurang och åt värsta lyx-middagen; oxfile, bea-sås, pommes mm... *mums*
Efter det fick ungarna damp, så då drog vi till tivolit mitt i campingen ;-)
2 timmar för 100;- och då fick dom åka precis vad dom ville, och hur mycket dom ville!
Det var en bra idé!
Dom sprang som tokar mellan karusellerna, hoppborgen och mini-tåget!

Morsan och farsan gick hem med Elvin 21:00 och lade han, medans vi va kvar och lekte.
22:00 gick vi hem till husvagnen, och DÅ kan jag lova att Miniplupparna var NÅGOT trötta! Ögonen stod ut som stora klot, och varje gång dom blinkade var det som att ögonlocken inte orkade dra sig upp...hahahaha Det var härligt att se! :-)
Dom somnade på mindre än 2 minuter, utan tjafs :-)

Imorse när vi vaknade var det lite sämre väder.... Det spöregnade.
Vi packade ihop alla grejjer, kläder och vagnar (och barn), och checkade ut 11:00.
Mors-fars tog med sig Elvin till Byske, där dom skulle campa till imorron, och jag och Kelly & Kevin for in till Nimbys Lekland.
Vi lekte från 11:00 till 15:00, och hann både äta lunch och se Prinsessan Tessans & Piraten Hasses show med Nimby, och leka oss less. Nåja. Bara mammatuffen hann bli less. Jag tror dampungarna skulle kunna vara där ett helt dygn utan att fundera på att åka hem! ha ha

Körde till Jävre och tanka, och sen vidare till Byske camping.
Hämtade upp Elvin där, och sen vidare hem till Norsjö.
Blev bjuden på middag hos svärmor (köttsoppa och efterrätt; bär, glass, grädde och en ostkaka).

Nu har vi äntligen landat här hemma, och det känns mäkta skönt.
Ungarna sovde tyvärr hela vägen hem, så det ser inte ut som att det blir en tidig kväll, om än jag gärna skulle vilja det... ;-)
En kompis ringde och fråga om jag ska med till djurparken i Lycksele imorron...
Vi får se.
När barnen är vakna såhär länge, brukar det bli en hel del trött-tjörm dagen efter...hhmm...

Micke börjar om att jobba imorron.
Paniken har slagit han rakt i huvve faktiskt.
Jag minns den där "sista-semesterdagen-ångesten". *hua*
Han har däremot hunnit en hel del medans vi var i Piteå.....
Byggt tornet på övervåningen något sånär.. Grundjobbet är klart, det ska bara dit ett tak någon dag det inte regnar, och lite ytterpanel.
Sen drar Projekt "övervåning" igång.

Kelly har själv bestämt en tidsplan:
-När jag fyller 4 år (1:a maj nästa år) ska jag ha ett eget rum där uppe!

Sådärja.
Tjejjen kan.

Inga kommentarer: