söndag, juli 19, 2009

Partaj!

Igår var det full rulle hela dagen.

Det jag inte kunde berätta i förrgår, kan jag göra idag istället :-)

Vi skulle nämligen röva 2 stycken 30-åringar igår, och för att inte "avslöjja" vilka vi var före, så kunde jag inte skriva om det...

Jag tror vi var ett 20-tal som medverkade.
VI hämtade upp "födelsedags-barnen" vid 11-tiden. Vi satt allihopa på en släp bakom en fyrhjuling, så jag gissar att dom blev lite paffa...?

Först åkte vi till Heden (5km bort från Norsjö) och spelade Paintball.
Yes, jag spelade! (.....eller...Tea mer eller mindre SÅG TILL att jag var tvungen att delta...hihi)
Snacka om adrenalin alltså!! ha ha
Och snacka om skraj jag var! Jag har aldrig gjort det förr, så jag var lite rädd att det skulle ta så ont! Och med tanke på min hudsjukdom som gör att jag får blåmärken bara någon tar i mej, så tänkte jag att jag skulle se ut som ett gigantiskt blåbär innan kriget var över !?
Som tur var blev jag bara träffad första matchen, av 4 totalt, så det blev inte så farligt (men det gjorde ONT! ha ha ha)
Vi var två lag som skulle skjuta ner varann med gula färgkulor inne i skogen, så jag är både lämmän (träningsvärk heter det visst på "svenska"..hehe)för springandet i skogen och av att hålla i den tunga bössan alla matcherna :-) Men det var skitkul!!

Efter det for vi hem och duscha, och sen blev det För-fest hos T&U.
Buss därifrån till Solia (slalombacken), där vi stannade till 23-tiden.
Det var lekar, tävlingar, tipsrunda och en jättegod middag (Kycklingfilé med bacon och fetaost, sallad, vitlöksbröd och potatisgratäng), och en jädrans rolig fest!
Gud så kul jag hade!

Efter 23 for vi till en annan fest allihopa, men jag och Micke lämnade in handduken vid tolv....
Barnen vaknade 5:00 lördagmorron, så vi kände oss lite slitna.
Det KAN också ha att göra med åldern, men jag vet inte....hehe
Sen visste vi inte när min mamma&pappa skulle komma hem med våra 3 busungar idag, så vi tänkte att vi ÄNTLIGEN skulle få sova en hel natt + en sovmorron hur länge vi ville!

10:40 steg vi upp. OJ ojoj så skönt att bara ligga och dra sig, slå på teven och ligga och prata i lugn och ro :-) DET var längesen!
Till frukost/lunch blev det det obligatoriska skrovmålet och sen hem...

Micke bygger "tornet" för fullt nu (han får värsta duracell-energin av för mycket med kolhydrater! hihi) och jag tror jag ska ut och lägga mej i solen, medans tystnaden fortfarande består ;-)
Ungarna kommer väl när som helst, och då drar livet igång igen :-)
Det är SÅ skönt att vara utan dem ett dygn, men man kan ändå inte sluta längta efter dem! Konstigt det där...hahahaha
Det blir skönt när dom kommer hem!
Nu har vi vilat upp oss, och haft mycket tid till varann, så nu är vi full-laddade :-)

Ha en trevlig dag!

1 kommentar:

Yenny sa...

Ja det var en lyckad kväll. Önskade jag hade kunnat vara med hela dagen, hade velat se då dom åkte släp och se paintballen, tufft av dig att medverka jag hade inte vågat :) tycker dock vi var lite för snälla mot födelsedagsbarnen, dom skull ha fått stå i kallingar eller nåt på den där släpvagnen , hihi :)