torsdag, april 08, 2010

Bio med kidzen =)


I tisdags for jag, Kelly och Kevin till Skellefteå och såg bio; Alvin och Gänget 2 !

Det var supermysigt!

Först åt vi på Max.
Jag tog en Low Carb Burgare och dom fick var sitt Barnmål.

Handlade lite godis.

Och sen kom vi till bion 30 minuter före; vilket gjorde det hela mer spännande - VÄNTAN !!! ;-)

Filmen räckte 1 h 30 minuter, och barnen var snälla hela tiden. Eller. ja.....nästan hela tiden.
Vi gick igenom "reglerna" innan bion, flera flera gånger, och Kelly kunde följa dem, men Kevin hade lite svårt att sitta stilla sista kvarten, så han började gå runt runt i lokalen. Plötsligt stod han längst fram, vid duken, och tittade storögt på filmen *fliin* ha ha, Söting =)
Men annars gick det bra. Deras popcorn var bara halv-uppätna, deras Festis var tom, och deras godis var orört.
Antingen var det riktigt spännande eller så var dom fortfarande mätta från Barnboxen ;-)

Efter bion åkte vi hem, tre tröttingar.

Det blir roligare och roligare ju äldre barnen blir....Det finns så mycket mer att hitta på med dem! Man får ju faktiskt passa på medan dom VILL att vi ska va "bästisar" för livet! Snart fyller dom tonåring och skäms för sin mamma och pappa och det är töntigt att följa mamma på bio (Been there Done that). Den dagen längtar jag inte till, så jag får njuta dubbelt upp nu, så tar vi sen bearbetningen med att barnen inte vill veta av mej DÅ! ;-P

Det var då supermysigt iallafall <3
Min sista fundering är; Är det BARA jag som gråter till sjungande ekorrar ????
*bbbbööööööööl*

Inga kommentarer: