tisdag, april 13, 2010

Mina små ap-ungar...


(Överskriften; Jag var tvungen att sätta dit ett bindestreck mellan ap och ungar, annars läste jag galet och det blev a-pungar....Mina små a-pungar, ja det lät ju...hmmm..intelligent! Bara en notis! he he)

Imorse startade dagen 7:00, med pigga små jättegulliga 4 BARN och en TRÖTT mamma!!! ha ha Jag kan väl påstå att när sisten vägrar sova innan tolv (Kate har haft svårt att andas) och äldsta får ett 4-årstrots-utbrott klockan 4 på natten, så känns det verkligen att man lever.....*jäääsp*
Sånt man få ta ibland ;-)

Idag har det varit FULLT UPP!
Jag känner mej helt sluuuut i kroppen!

Frukost med barnen. Ja, bara det är ju en cirkus på besök =)
Sen tvättning och diskning. Fullt överallt. Vart kommer all tvätt ifrån ??? OCH DISK ???
Iväg till sjukan med Kevin och Kate där efter 10:00.
Skjutsade Kelly till en kompis, och Elvin fick va hemma och sova med farmor, som var här och byggde på övervåningen för tillfället.

Var på sjukan nästan 2,5 timmar...*suck*
Kevin fick en ny tid, nästa måndag, och Kate fick stanna kvar och inhalera adrenalin + koksaltlösning.
Hon har varit så fruktansvärt tjock och slemmig i halsen, ja egentligen ändå sedan hon föddes och fick RS-virus, men senaste 3 dagarna har det bara blivit värre. Dessutom har hon haft hög feber sista dagarna, så det kändes som att jag ville iväg och kolla upp det.
Pipljuden försvann iallafall, innan vi fick åka hem, och sedan dess har hon sovit som en stock hela dagen! Äntligen får hon ju ligga i lugn och ro och andas.....
Kevin däremot, påskyndade mina tankar om Damp ju mer vi var där (hehe). Han hade verkligen tråkigt och kände inte alls för att sitta still. Sen började han tjata om: "Mamma. BlodPludding! Plättar! PAAAAALT!" ha ha...mitt lilla matvrak, det enda han kunde tänka på var MAT!
Tillslut kom en snäll sköterska med en mjukmacka med smör på.
Men tro ni int grabben utbrister: Men jag vill ju ha OST PÅ !!!
Jag tror hon tänkte; Men otacksamma lilla unge; ÄT!...för han fick då ingen ost. HA HA!
Det tyckte han nog var lite trist, för innan vi lämnade sjukan ropade han: Hej då BAJS!
(skitunge!!) ha ha ha....Man får ju skämmas ibland... *röd*
Just nu är barnen i Kiss-å-bajs-åldern, och jag vet inte vad som är med mej, men jag tycker att det är skitkul, och kan verkligen inte hålla mej! ha ha ha !! (från att skratta alltså!).

Hämtade hem Kelly och hennes kompis.
Lagade Tacos, och bjöd hit Tea och barna.
Sen fick barna nå frispel efter maten (ja, UNDER måltiden också för den delen), för energin bara flödade i deras ben och ja...har ni sett sånna här cirkusapor nångång, så såg det ut ungefär så! Tror klåån nån hängde i gardinerna till och med..haha!
Tea var snäll och stökade bort maten medans jag försökte hålla "klungan" i schack! HA! Lycka till....
Jag satte på en Barn-CD med sånger och vi dansade för fullt i vardagsrummet. (svettig!!!)
Kate fick sen fulla blöjjan av "senapskladd" så hon fick ett snabb-bad i handfatet, medan dansen fortsatte för barnen.
Micke kom hem 17:30 från en kurs i Skellefteå, och då stack jag och Tea och barnen till simhallen och badade.
SKÖNT!
Bubblade sista kvarten i HETT vatten! Niiice***

Barnen fick fika i bastun; mackor och festis och sen klädde vi oss och for hem för nattning, ovanligt sent, där vid 19:30.
Trötta små apor somnade dom i sina sängar. Fy fanken va skönt ;-)

Jag ställer mej och bakar Dumlekakor, inför mitt kalas på fredag. Bäst att ta det pö om pö =)
Imorron måste jag hinna baka Bullar, och på fredag ska jag baka en Västerbottenspaj, en Kladdkaka, en Tårta och en slags halloncheesecake och en Glassbomb.
Shit. Det lät jobbigt nu när jag fick se allt jag hade tänkt mej..... ha ha
Men det är lika bra att sysselsätta mej med en massa jobb - Då slipper jag iallafall tänka på att jag blir 1 ÅR ÄLDRE!!! *griiiiiin* Fatta....gamm-nucka. Inte kul.

Jag har pausat kvällens Desperate Housewifes, så snart blir det sängläge och Play-knappen ;-)

Imorron ska 2 av barnen på dagis, och sen måste jag hämta dem före 16:00 igen, för att sedan komma dit igen 17:00 och äta Parisare och se barnen "tävla" (eller Räjsa kanske man ska säga..) i Filuren-loppet (skidåkning). Det ska bli kul att se!
Ifjol var dom så små och fega, så då fick jag springa runt varvet (flera gånger) och dra dom på en bob - mina lata små ap-ungar (a-pungar)!! I år ska dom minsann få dra mej på bobben, medan dom åker skidor. Jodu minsann! Fy fanken vad dom ska få dra!!

Näni mina vänner; Play-knappen nästa!
Go natt!

Inga kommentarer: