onsdag, april 28, 2010

Uppbokad Hemmafru


Fiiiiifaaaanken!

Jag har varit hemma i mer än 4 år nu; och ändå har jag känslan av att jag ALDRIG får sitta stilla en enda sekund! Herregud va jag sjåa!

Det känns som att dom senaste veckorna har bestått av en heltid med uppbokade möten hit och dit.....
Ungarnas dagistider, ungarnas läkarbesök till höger och vänster, synkontroller, träningstider, byggtider, byggmaterialbeställningar, städning stup i kvarten, födelsedagar inom familjen var och varannan dag (känns det som), mattider jämt och ständigt och ja.....bara sista veckan har jag haft 3 inbokade läkarbesök med var sin unge.... Jag fick till och med fråga i reception vilken unge jag skulle dit med nästa tisdag; för på ett ställe hade jag skrivit Elvin och på ett ställe Kevin. Hahaha...eller egentligen hade jag faktiskt skrivit ELVIS så jag var nog ganska trött när jag skrev upp tiden HA HA HA!!

Ja, så kan det bli ibland =)
Just nu sitter jag med en massa GI/Low carb-menyer till Kevin.
Jag precis plockat ut två plåtar med hemmagjord supernyttig müsli, som barnen ska få till filen. Receptet finns på Träningsplupp. Den blev riktigt god med en massa nötter och annat gott =)

Han har (äntligen!) fått ordination av dietisten och barnläkaren att äta mindre kolhydrater, och kolhydraterna ska ha lågt GI.
Så jag sitter och skriver hans kommande kost-schema för 4 månader framöver...och det TAR TID! Men det blir bra....Nu får vi äntligen se om vi får samma positiva effekter på hans eventuella ADHD i sommar, som vi fick förra sommarn!
Vi hoppas då att han får bättre sömnmönster iallafall...Han sover så jäkla oroligt; vaknar nästan 1 gång i timmen och stiger upp. Det blir ganska påfrestande att försöka hinna med allt annat, som måste göras efter barnens sänggående 19;00.....som tex städa efter en hel dag med vilda småkottar hemma, förbereda för morrondagen (deras kläder, ta fram ur frysen för lunchen och middagen, packa blöjväskan med extrakläder om man ska nånstans, typ Öppna, osv...). Sen vill man hinna dammsuga, skura, plocka bort från köket, ta ur diskmaskinen, sortera dagens 1-2 tvättmaskiner och SEN ska man även hinna med varann, bygget på övervåningen, göra pappersarbete/ekonomin, och hinna med sina egna hobbies; typ träning, scrapbook å sånt....

Jassi....ni ser ju vad jag menar; aldrig får man sitta stilla ;-)
Men det är också härligt. Det är härligt att leva och det är härligt att känna att man lever.

Lev livet!
Kraaaam!

Inga kommentarer: