lördag, april 10, 2010

Slutstädat!

Idag har det varit en riktig städardag.
Min systerson, som var på besök, råkade visst lägga en liten puke på mattan i köket, och efter det drog städarhandsken igång =)
Ganska skönt faktiskt.....
Allt blev städat, från toan, till köket, till hallen, till alla skåp, putsade fönster och speglar, tvätten blev ren och sovrummet fick sig en omgång. (Observera att det var sovrummet som fick sig en omgång -- inte jag!) ha ha
Så, efter dagens städ-dag hade jag värsta ont i nacken (som jag får av EDS och för mycket städande...) så gubben satte mej ute på bron så att jag skulle få sitta i lugn och ro (barnen var lite...omöjliga...där inne) med ett vinglas i ena handen och lite gamla chips-smulor i den andra.
Solnedgången pågick för fullt och det var faktiskt riktigt skönt där ute.
Hahaha, det måste ha sett komiskt ut; stora skoterskor, vinterjacka, mössa och en vinglas =)

Sen fick jag mej en VARM dusch och sen blev det en film.....aaaahhh.....
Ibland skulle jag bara vilja dra ur proppen (på ungarna), pausa klockan och få ta, iallafall, TRE lugna andetag i lugn och ro och maximal tystnad.
Omöjligt.
Men en solnedgång, ett vinglas, och en dusch duger gott det också ;-)

God natt!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Ibland skulle man ha ett litet ljudisolerat rum med lås, som man kunde stänga in sig själv i för en liten stund med lugn och ro =)

Toan funkar ju bra att låsa in sig på, men tyst blir det ju inte direkt.

P@rtyplupp sa...

Jag säger då det; radio-hörselkåpor och stänga in sig på toan och läsa; det är grejjer det =) ha ha
Annars brukar ju en utejogging funka väldigt bra, förutsatt att gubben är hemma med barnen ;-)