tisdag, maj 03, 2011

5 årig Kärlek








I söndags fyllde min stora fina kärlek, Kelly, 5 år.
I 5 år har jag varit mamma, och det har verkligen varit den bästa tiden i mitt liv!!
Det är svårt att beskriva denna underbara tjej med bara ett ord......
Jag är nog jordens lyckligaste mamma som får ha denna charmiga och underbara tjej som sin dotter. Ni anar inte.
Hon är alltid så rar och snäll, alltid så go´å gla´.
Omtänksam utav dess like! Hon må ha det största hjärta av omtänksamhet!
Är någon ledsen så är hon först dit och tröstar och hjälper till.
Vill någon ha mer lördagsgodis eller något annat, så ger hon gärna av sitt.
Får hon en uppmaning så gör hon den med glatt humör och säger "jaaa, mamma, det ska jag göra." åsså får man en puss.
När hon ligger och ska somna och vi avslutar dagen med "Puss puss - jag älskar dig" så tillrättavisar hon oss alltid med " men mamma; vi älskar HELA FAMILJEN!" (inte bara henne). Hon älskar sina syskon mer än något annat.
Hon samsas alltid, och vill också se till att syskon samsas mellan varandra också.
Hon älskar att sitta i det tysta och bara måla och pyssla eller designa barbie-kläder med både papper, lim, tyg och snören. Helst i glitter då ;-)
På morgonen när hon ska klä på sig de kläder vi har lagt fram åt henne säger hon: "Åh tack! PRECIS dom här kläderna ville jag ha idag!". Och så säger hon näst intill varje dag.
Hon älskar att hjälpa till här hemma, och baka är den stora favoriten!
Hon har verkligen aptit på livet; vill lära sig mer, vill pyssla, vill mysa med hela familjen, vill ut på äventyr, vill vara med kompisar, vill baka, och hon har en massa önskedrömmar om vad hon ska bli när hon blir stor; men mest återkommer nog drömmen om att bli en DESIGNER.
Hon vill designa kläder. Och pyssla =) hihi

Ja, det finns inget stopp hur mycket man kan Älska denna underbara människa; hon har ett sånt stort hjärta att det tar aldrig slut, och det gör att man älskar henne ännu mer!

Tack Gode Gud för att vi fick låna din finaste underbaraste ängel Kelly!
Vi är för evigt tacksamma.

Inga kommentarer: