måndag, juni 04, 2012

Spännande =)

Snart snart snart får jag mitt sista betyg på sista kursen!!
Sitter och uppdaterar mailen febrilt och hoppas på att betygen ska ramla in så snart som möjligt!!

Tänk att 3 terminer är avklarade - så fort det har gått!
Utbildningen är egentligen 4 terminer (2 år) men jag hoppade in när de andra var på sin 2:a termin, så jag fick läsa ikapp Termin 1 + januari och februari ur Termin 2, samtidigt som jag skulle hinna med pågående kurs i termin 2..... Jag säger då det; så jävla SKÖNT att ha gjort bort det! Det har varit stressigt, mycket att lära sig och plugga, många inlämningsuppgifter, många Tentor, mycket att läsa, mycket att skriva...och det är utöver mitt vardagliga liv här hemma med 4 barn (som jag hade då jag började), blev gravid och fruktansvärt trött, hemmet, hundarna, och inte glömma bort sambon i allt kaos ;-)
Fick mitt 5:e barn i januari detta år, samtidigt som sista terminen på Redovisningsekonomi-utbildningen började.
Det har varit en helt otroligt körig vår....

Elliott #5 fick RS-virus...otroligt jobbigt för både han och vi andra i familjen, med svåra andningsnöd, tät i näsan, rosslande lungor, astmamediciner; 3 olika 4 gånger per dag osv....
Kurserna i utbildningen har varit otroligt svåra; Ekonomistyrning, Koncernredovisning, Kund- och intresserelationer (där vi skulle starta eget företag och även göra en företagsledningsanalys mm), Praktik inom ekonomistyrning och ja, mitt i allt detta hinna med de andra barnen, lilleman, hemmet, och hinna träna och äta rätt, och SÖMN!!!.....................

Ja, jag är så GLAD att jag gjort det, och jag är ännu gladare att det är över =)
Jag vill inte få det ogjort, men jag skulle inte vilja göra om det igen ;-) hihi
Nu är det gjort, och det känns SÅ SKÖNT!!!
Nu väntar jag bara på sista betyget, och sen kan jag andas ut =)

Nu är det sommarlov för hela familjen, i hela juni, juli och augusti! (Micke jobbar sin sista vecka nu).
Vi ska bara koppla av och leva livet =)

Just nu sitter Kevin (snart 5år) med Kalle Kunskap, Kelly och jag sitter med "Jag lär mig skriva" (hon vill kunna det helst igår!), Elvin och Kate leker klädaffär och köper upp alla barnkläder som vi äger tror jag, och packar dem i ICA-kassar, och Elliott kämpar med att försöka vända sig från rygg till mage - nääääära nu =)
Jag ska strax börja med lunchen, utfodra ungarna, och sen lägga i säng Kate och Elliott....
Tiden går fort när det är full rulle hela tiden =)

Näni, återkommer senare när jag fått betyget!! ;-)
Spännande spännande!!

Inga kommentarer: