måndag, april 28, 2008

Fullt upp

Ja, det var ju ett tag sen jag skrev... Inte likt mej alltsÅ! hihi

Men här är det full rulle, och jag vet INTE hur jag ska få ihop allt så att det funkar!! Just nu känns det bara som kaos alltihopa.....

Hur som helst.
Idag har jag varit på en liten informationsträff om det kommande jobbet, eller om vi säger såhär; en liten visning om hur programmet fungerar som man ska använda i jobbet.
Kändes helt okäj, jag fattade då vad hon gjorde... men óm jag klarar det är en annan femma! ;-)

Sen har jag och pappa suttit lite med fakturor, och mer blir det... Vi ligger efter, om man säger så.....
Det är inte alltid bra att ta semester mitt i "jobb-säsongen". *suck*

Barnen har varit hos sin mormor, och det hade tydligen gått jättebra. Det är när jag kommer som dom börjar tjörma och ska bli ihållna mm...

Men jag hann då avbeta massor av ärenden i Norsjö ändå;
Hämta mina beställda tapeter till nya hallen, sola (!) (första gången sen thailandresan), va in en sväng på arbetsförmedlingen, handla mat, rätta måltipset (min första spelomgång och därmed min första NIT!!), ja...och lite mer smått och gott. Känns faktiskt skönt att beta av lite måsten.

Nu har jag anmält barnen till dagis. Det börjar väl bli dax runt Augusti skulle jag tro. Förmodligen kommer dom att hamna på samma dagis som kusin Angelica, så det blir kul!

Jag ska förmodligen börja jobba halvtid i slutet av maj, om nu allt går som jag vill (!!), och det ska bli så jäkla skönt! Men jaja... Jag blir ju ändå hemma med barnen när Micke jobbar 7-16 varje dag. Det blir att jobba kvällar och helger för mej. Men det spelar egentligen ingen roll, det är bara skönt att göra något annat och komma sig hemmifrån nångång. Jag har ju trots allt varit heltidshemma/mamma/ sedan 1:a Januari 2006. 2 år och snart 5 månader.... Åkäj, tiden har gått fort, och det är först nu jag börjar känna att jag vill ut och göra något, men ändå...nästan 2,5 år...det är en låååång tid! Fast en rolig tid. och jobbigt. Men roligt. Och jobbigt.
hihihi ;-)

Nu gör gubben mat; renskav med dinkel och nån gräddsås. *jammi*
Sen har jag GI-kursträff ikväll.
Har handlat smakprov för kvällens genomgång av shoppingrådgivningen. Tex. passionsfrukt. Ska bli intressant att smaka... Man lär sig nåt varje gång!! ;-) Även jag! :-)

Dags att dra i trådarna!
Tjingeling!

2 kommentarer:

Anonym sa...

På vilket dagis är kusinen då? =) Låter kul med nyt jobb oxå =)

Anonym sa...

Hallå=)
Vad roligt att Barnen kanske börjar där Ebba och Evelina går=) el de går ju på avdelningen brevid men de är mkt inne på den andra avdelningen=)..Vad blire för roligt jobb då? själv håller ja på å söka för fullt..=)..Hoppas man får nått snart,har ju varit hemma snart 3 år :P..Man vill ut å känna på lite jobb å så=)..hehe..
Hoppas ni annars får en bra dag å sola inte för mkt:P hehe..kramiz