onsdag, april 30, 2008

Sirkka en majbrasa

Idag har vi haft en liten familjedag.
Det får nog börja bli en tradition tror jag.

Först och främst var vi till Kvarnis och grattade Kellys bonusfarmor på 59 års dagen! Go fika blev det såklart! Fick hålla i lillkussen Karl också... Oj så mysigt med lill-lill bäbis !!! *myyys*

Sen åt hela familjen Lindström middag här; vi grillade ute i det härliga "sommar"-vädret *hääärligt*
Sen gick vi ner till Arnbergs-sjön och såg på den lilla brasan som bya-folket tänt på. Hela byn var samlad ;-) och ökade med ungefär 300% då familjen Lindström kom dit !! hahaha
Varmt och skönt har det varit ute så in i norden! Jäkla skönt alltså! man behövde knappt ta på sig jackan! *niiiice*

Sen for vi hem till oss igen och stökade bort, umgicks, åt chirre och lekte med ong-högen ;-)

En väldigt trevlig kväll, med hela klanen !

Imorron kommer alla hit igen...
Då är det dax för lillaskruttan Kelly att fylla 2 år!
Med risk för att låta tjatig men jag kan inte låta bli; Faaan va tiden går fort!
2 år sen jag knöööst ut lillklumpen under tiden Micke stog i BB-fönstret och såg på 1:a maj smällarna !! hahaha Kändes ganska magiskt att "vi" fick raketer utanför fönstret! hihi
Nu börjar hon bli stora damen... shit pommfritt! Åren kommer bara att flyyyga förbi! Jag är så himla rädd att tiden ska gå alldeles för fort,...ja nästan att jag är rädd att missa något i utvecklingen och rädd att inte njuta fullt ut!
Om jag själv fick bestämma skulle jag vara hemma med alla barn tills dom börjar skolan! Men fatta! Dom är ju SMÅ bara en period i livet! Den tiden kommer ju aldrig åter.....

Nä, klockan är snart spöktimmen och det börjar bli dax att dra täcket över huvudet! Klanen Lindström har just åkt hem.

Måste bara få tillägga en rolig liten sak...haha
Lillasyster Cindy är ihop med en som heter Sirkka i efternamn.
vi skämtade lite om det:
- Cindy Sirkka! haha
- Fatta era barns namn: Sirkka ett, Sirkka två, Sirkka tre...
- På dörrskylten kan det stå: Välkommen till Cindy, C, och Sirkka fem barn.... hahahaha Ja, jag är ju för jävla rolig ;-)

Go natt på er!

Inga kommentarer: