onsdag, september 17, 2008

Kramp

Jag har haft kramp i vaderna varje natt, senaste 2 veckorna.
Jag vaknar upp av att benet/vaden drar ihop sej (oftast höger)och foten vrids åt nåt konstigt håll! INTE SKÖNT!
Det är då inte vätskebrist kan jag lova; dricker mer än vanligt tack vare att jag har en vattenflaska på jobbet.
Och det är inte magnesiumbrist heller...dricker magnesium-brustabletter varje dag.
Inaktivitet ? Njae... ja..kanske...
Är väl mer sittande nu än vanligt, men ändå försöker jag gå promenader, gå på crosstrainern på gymmet och cykla hemma.
Hmm...
Jag har masserat vaderna och provat allt. Nu är min högra vad helt förstörd. Stenhård och väldigt öm. Jag kan inte gå normalt, och det ser väl ut som att bäbisen är på väg ut, eftersom jag fått frågan om det är dax !!!?

Hittade förresten en säng som jag skulle kunna ha.
Tror jag sover i samma ställning hela natten:

Tycker om att ligga på mage också. Konstigt.
Det gör jag bara när jag är gravid! hhmm...inte normalt.
*
Igår var jag på Källan på en föreläsning om Ekonomi. Åkte 17:30 och kom hem 22:00. Det var VÄLDIGT intressant! Tror jag skulle kunna sitta och lyssna hur länge som helst om ekonomi! Om man tänker efter så är det rätt så intressant - så länge man fattar nåt! Ja...det var ju det då... hihi ;-)
*
Idag är jag och barnen lediga från dagis och jobbet.
Inte fick vi sovmorron för det heller... Barnen vaknade 7:30 !! HALLÅ!!!
Ajja...bara att hämta dom till storsängen och ge dom morronvällingen. Och se tecknat.
Jag säger då det; dessa för----ade melodier på Playhouse Disney. Folk tror ju inte man är riktigt klok när man går omkring på ICA och sjunger: "M-U-S-S-E, mussePiggs-klubbhus, kom å se så skoj de´e´" eller melodin till "slingeland" eller "Händige Mandy". Riktiga öronplågare! Dessutom hänger de kvar resten av dagen.... *hahaha*

Idag har vi varit på Kevin-träff. Alltså träffat föräldrarna och barnen, då jag väntade Kevin. Vi har nu haft kontinuerliga träffar sen mer än 1 år sedan, och vi bara fortsätter ;-) Det är så kul att se hur barnen har "växt upp" och gått från små små bäbisar, till egna individer och personligheter!
Däremot var kelly lite hängig idag. Satt hos hem hela tiden, och SOMNADE (!) till och med i mitt knä (hur ofta händer det ???? LIKE NEVER!). Hon kändes lite varm och var bara allmänt hängig.
Gott fika hann vi då me att stoppa i oss (förmodligen mer än man behövde!), och tiden går ju som vanligt tokfort sånna här gånger!

Resten av dagen blir det nog lugnt. Hoppas jag. :-)
Imorron blir det en långdag på jobbet, fredag kanske jag ska plugga hemma.
Jag ska nämligen gå Eget-På-Väg utbildning i Piteå just före jag ska föda, och då måste man läsa in en hel pärm, Åkeri-handboken och en broschyr innan kursstart. Där står det sånna här tråkiga och ännu mer tråkiga saker som lastregler, vikter, färdskrivar-regler, boggi-tryck, frakt-vikter och sånt som nån i företaget måste kunna för att få driva ett transportföretag.
Just nu är det förra ägaren som står som Trafikansvarig, men det är ju ändå 1 år sen vi tog över och hon börjar väl känna (sen 1 år tillbaka ...haha) att hon vill "släppa taget".
Ja, att skicka pappa till utbildningen är nog inget vi ens funderat på. Kan han läsa några rader i Norran utan att tappa koncentrationen så är det ju bra! hahaha (Jag tror bara han tittar på bilderna...??)
Hur som helst; kursen är under 2 veckors tid, och när jag är klar, är det väl dags för att sätta igång förlossningen antar jag... Snabba ryck med andra ord!
Då kan man snacka om att gå från skolbänken till förlossningssalen! ;-)

Det går fortfarande bra med barnen på dagis.
När jag lämnar dom 9 på morron springer dom in och börjar leka direkt! kelly har väl knappt tid att säga hej då och ge mamma en puss!! Känns ju bra!
Sen så sover dom bra där också (igår sov Kelly 2 timmar och kevin 2,5 timmar där). Och Kevin, ja han äter mer än nån annan låter det som. Dom måste sluta ge han mer i slutet av måltiden, för han bara äter, äter, äter och äter! Kelly äter visst också bra nu för tiden!
Så, allt går toppen, och det känns bra! (Förutom att jag känner mej lite lessen över att måsta lämna bort dom 4 dagar i veckan, men egentligen; dom behöver det och mår bra av det så....)
Det är väl som man säger; det är oftast föräldrarna som inskolas på dagis, inte barnen! Så sant så sant....

Nä ni, dags att lägga upp benen på soffan medans barnen sover lunch.
Man måste ju passa på när dom sover: äta, blogga, läsa tidningen och vila !! hahaha

2 kommentarer:

Linda Lidén sa...

Oj oj, du har fullt upp! Jag gick den där kursen i fjol, den var väldigt bra! Intensivt bara, läxor varje kväll och på helgen mellan. Det var massor av ekonomi(vilket jag tycktes "kunna")och tyvärr väldigt lite fordonskunskap. Det senare hade ju de manliga deltagarna redan inkört, men vi som inte kör själva ska ju också kunna. Proven på Vägverket var ingen lek men det känns skitbra att ha gjort det! Juridiken var också ganska tung...
Hör gärna av dig om du vill ha hjälp :-)

P@rtyplupp sa...

ehe...JOOOOODU !!! HELP ME PLEASE !!
Fick lite smått panik när jag fick "paketet" på posten, om det som skulle läsas in.... *gaah*
Hur klåån ska jag hinna inprinta allt ? Man är ju inte direkt "van" att plugga nu för tiden...mina hjärnceller känns rostiga! haha
Jag kommer förmodligen med frågor till veckan ;-)