lördag, september 13, 2008

Snart julafton


Idag har vi storstädat.
Sprungit runt som två duracellkaniner i huset, med massor att göra hela tiden!
Barna vaknade 7 imorse (!!!) - not niceeee !!!
Dom är lite "ur balans" nu när dom börjat på dagis.
Man kan säga att allt är upp och ner, egentligen.
Humöret, känslorna, sovtiderna....
Det är såklart inte bara negativa saker; det finns många positiva saker åxå!
Kelly pratar mer och mer i meningar. Hon pratar om sina dagis-kompisar, men mest Moa och Abel.
HOn har blivit jätteduktig på att klä sig själv, så nu är hon snart "självgående".
Bägge har börjat äta bättre - och MER! (Kevin kanske inte behövde det direkt men....hahaha).
Däremot har Kelly hamnat lite i trotsåldern (det börjar väl bli dax antar jag ?? Hon är ändå 2 år och 5 månader).
-KAN SJÄLV! (snacka om less man kan bli dessa två ord!!!.
-jåå, Kelly kan själv, men mamma måste hjälpa dej den här gången!! (funkar inte nå ofta!)
Det går jätte bra att lämna dom på dagis, dom springer in och börjar leka direkt.
Hämtningen går också bra, ibland.
Ibland vill dom hem, ibland inte. Positivt bägge delarna, så det spelar ingen roll antar jag.

I fredags var jag till stan på ett informationsmöte via jobbet. Det var försäkringskassan och de olika facken som informerade om de nya lagarna inom sjukförsäkringen för företagare. Intressant.
Allt man kan lära sig är ett pluss. Jag vill lära mej ALLT. Jag vill göra RÄTT!
(Ibland kan jag bli riktigt frustrerad när jag inte VET något som handlar om tex. lönerna....hur ska jag göra nu ??? typ. Riktigt jobbigt! Tur det finns folk att ringa till och fråga....Men ändå; Jag vill kunna det SJÄLV!)
Passade på att klippa bort en del peruken på huvve då jag lix va i stan. Hon kunde ta emot mej direkt (tur!!). Jag har klippt mej själv i mer än 1 år nu, och tyckte väl att det började bli dax att få en ordentlig frisyr nu!! hahaha Som jag såg ut.... Hon undrade varför jag hade långa tjocka tussar lite här och där. Ja...det är ju inte så lätt att stå i spegeln och klippa varken rakt eller jämnt...HA HA HA. Nu vart hä då bättre! Kändes som jag blev typ 3 kg lättare! (ta det inte ordagrant).

Idag har jag tvättat alla barnkläder från Kelly och Kevin. Alltså bäbiskläderna. Snacka om nostalig man får!! -ÅÅåååhhh Micke, minns du när Kelly hade den här dressen !!!
Dessutom har jag gjort klart vagnen där den lille ska sova, så nu är det som bara att åka på BB och knösa! ;-)
Micke skulle försöka göra en uppfinning till enkelvagnen.....
Ni vet ju att jag söker en vagn för 3 barn....
Så kom jag på en natt (när jag har tid att fundera), att jag skulle kunna använda cykelkärran på nåt sätt....Fast då jag går då.
Micke skulle förlänga stången som cykelkärran sitter i, och sen göra ett fäste på enkelvagnen så att den går klicka dit på samma sätt som man klickar dit den på cykeln. Då kan jag lämna kärran på dagis, och Micke kan cykla på jobbet, och ta hem kärran bakom cykeln när han hämtat barnen på dagis!! Smart va !?
Nu blir det så att bäbisen får ligga i enkelvagnen och se har jag cykelkärran en bit bakom mej. Jag hoppas att det kommer att funka! *håller tummar och tår*
Cykelkärran är ju så bra; för den har ju både regn och snö-skydd, vilket kan behövas i vinter!

Jo, snart är det ju julafton åxå! Shit vad tiden går!
Bara 3 månader kvar snart! *tra...la....la...*
Vi har just fått klart med lokalen som vi ska va i på julafton; Solia-stugan! *myspys*
I år ska vi vara med släkthögen på mammas sida, och då brukar vi alltid hyra olika lokaler att va på. Då kan alla hjälpas åt med både maten och städningen!
Dessutom är vi så många, så vi ryms oftast inte hos någon av oss!
Solia kommer att bli jättebra! och skitmysigt !! Nu är det bara att bjuda in hela högen ;-) (Du kan ju lägga upp en inbjudnings-plan, Mariana!)

Idag går jag in i vecka 32 i graviditeten! Det svischar bara till!!
8 veckor kvar nu, om jag ska gå hela tiden ut, annars BARA 5-6 veckor !! *shit*
Hur ska jag hinna göra allt som ska göras innan dess ???
Typ FÖRBEREDA MEJ !!!! hahahahaha
Börjar känna lite pirr-pirr inför mötet med den lille !
Nästa tisdag har vi bestämt möte, jag och lillkillen. Då ska vi ses hade vi tänkt.
Då är det nämligen dax för ultraljud nummer 3, för att kolla om det är en bamsing eller ?? Ska bli spännande att se ! *längtar*

Nä ni, nu ska jag och Kevin ut å gå en promenad med vagnen!
Man måste ju passa på medans solen är framme ;-)
Ikväll blir det en filmen "Varg" när barnen har lagt sig! Och morötter och dip. Förmodligen inte 1 kg.

Ha en trevlig lördag allihopa!
Ciao!

Inga kommentarer: