torsdag, september 25, 2008

VILL INTE!

Näpp. Jag slapp inte undan.
Nog blev jag sjuk nog. *suck*
Fast kanske var det ganska skönt ändå; jag menar, att ligga en hel dag i sängen och bara "vara". Bara tänka på att andas och sova, och dricka vatten. Inte fy skam.
(man måste ju se nåt positivt iallafall....).
Men det är jobbigt att vara så slut, så trött, febrig, ont i halsen, ont i huvve osv, det är ju klart..... Å andra sidan tänker jag; när kroppen blir sjuk signalerar den att jag behöver VILA!
Och det var precis vad jag har gjort.
Låg och läste gamla Fitness, och Topp Hälsa tidningar. Hittade nämligen 2 (!!) oöppnade tidningar sedan 2006 (!!!! ha ha), så det blev ju som trevligt...
Dessutom, till min stora lycka, kom det ett nytt nummer med gårdagens post! *jihoo*
Så, jag kan väl sammanfatta gårdagen med: läste tidningar, och sovde.

Idag känner jag mej lite bättre, men jag är inte frisk än. Febern går lite upp och ner, men förkylningen kvarstår.

Micke har måstat ta barnen på dagis före 7:00, då han börjar jobba.
Inte kul alls!
Först och främst väcka dom! Det måste va det absolut värsta jag vet! (jag vet ju hur det känns!). När barnen inte får sova "klart", blir dom så fort trött och slut och det är ju aldrig kul.
Sen att lämna dom på dagis, när ingen annan än där än bara "fröken". Usch!
Dom har lagt sig på golvet när han skulle åka, och skrikit: VILL INTE!!
....så Micke tyckte att jag skulle bli frisk fort!

Imorse steg jag upp 6:20 (!!!), så att jag skulle hinna pussa och krama barnen en stund. Kevin ville INTE till pappa, för han anade vad som skulle ske.... *snyft*
Han riktigt klöste sig fast i mej när Micke greppade tag i han...mysbubben min!
Lade mej igen då dom åkt 6:40, men var alldeles för pigg - och HUNGRIG! så det blev en tidig (typ tidigaste i år) frukost istället.
Nu ska jag väl hämta en ny bunt med tidningar, och bara ligga å läsa och kurera mej.

Ha en trevlig dag! .....snart är det helg! ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sköt om dig och tänk bara på dig själv i dag.
Kramar
Åsa

P@rtyplupp sa...

Tack så mycket Åsa! vad snällt av dej ;-)