fredag, september 26, 2008

Blåsig Fredag

Fortfarande hemma och sjuk. *snörvel*
Om än febern har gått bort (!), så har jag fortfarande huvudvärk, förkyld, ont i halsen och såklart alla andra småfel; men som jag kanske alltid bär på (!?) haha.
Trött och sliten är en bra sammanfattning.
Dessutom blev Micke "sjuk" igår. Helt slut, lite varm och dessutom förkyld.
Men tjurig som han är åkar han ändå på jobbet idag...ni vet; hä ä ju lix fredag!

Så han lär ju komma hem, först och främst med två trötta dagis-barn, och sen även med sig själv: tröttare och mer slut än vanligt, en sån här härlig (blåsig!) fredag-eftermiddag. *suck*
Så, nu när jag fått "vila" i tre dagar, är det dax för mej att dra igång "energin" och ta hand om dom som kommer hem, även om jag inte är frisk. Men på bättringsvägen. Och när man är mer sjuk, än på bättringsvägen, har man förtur.

Så, ihelgen blir det nog mest vila för våran del.
Kan ju bli riktigt skönt faktiskt. (det vill säga; om barnen inte får damp efter redan en timmes "vila"...hhmm....).

Nästa helg blir det mindre vila.
Jag ska på utbildning i Lycksele på fredagen, tillsammans med resten av åkeriet. Det är en massa lagar och regler man bör känna till som rentransportörer, och i slutet är det ett prov som man måste klara för att få "licensen". *gaaa* Ska pluppen måsta tänka till ??? ho ho...
På lördagen åker vi till IKEA och inhandlar en del hyllor och nödvändiga ting; som tex nya HANDTAG till köks-luckorna. Jag är spyless på köket, och vi kommer inte att byta kök förrän på MÅNGA år (enligt budget-planen...), så därför bestämmde vi oss för att måla trä-kanterna vita på luckorna, och sätta dit nya handtag i gammeldagxa mässing, bara för att få en "ny-känsla". Med små medel kan man ändra mycket ;-)
Vi vet inte än om det bara blir jag som följer Kim, Lina och Erik, eller om även Micke ska me....vi får se!

Nä, dax att städa undan...
Ha en trevlig fredag!

Inga kommentarer: